Summercamp

summercamp

Summercamp

RC Heemstede organiseert vlak voor de zomervakantie van 2021 een Summercamp, waarbij ongeveer 16 jongeren (15-21 jaar) van over de hele wereld 2 weken ontvangen worden in Nederland om samen unieke ervaringen op te doen en het gastland en elkaar beter te leren kennen. Doel is de deelnemende jongeren extra kansen te bieden om zichzelf verder te ontwikkelen. Jongeren kunnen van over de hele wereld komen en zijn van Rotarians en niet-Rotarians.

Samen met Rotaryclub Heerenveen hebben we een programma samengesteld, met als thema Cultuur, Water en Nederlandse gastvrijheid. De week in Heemstede zit vol met leuke en leerzame bezoeken aan oa Amsterdam,  Haarlem, diverse musea en toeristische attracties. Ook gaan we kamperen op een eiland en (leren) surfen in Zandvoort. We besteden in het begin van de week veel aandacht aan de groepsvorming en het elkaar beter leren kennen. We hopen natuurlijk dat er internationale vriendschappen zullen ontstaan en dat ze elkaars culturen en de onze beter leren kennen. Natuurlijk gaan we ook veel samen eten en slapen de deelnemers bij gastgezinnen van onze club.

We hebben een jonge club met veel kinderen in deze leeftijd en een van hen is co-creator van het programma en onze mede-projectleider. We hebben samen gezocht naar een balans tussen vrije tijd van de jongeren en georganiseerde uitjes en activiteiten. Na de week in Heemstede, worden de jongeren naar Heerenveen gebracht, waar ze volop gaan genieten van de watersport activiteiten die Friesland en de Wadden eilanden te bieden hebben. We hopen dat we hen op deze manier iets unieks mee kunnen geven en een klein inkijkje in de Nederlandse cultuur en geschiedenis. Tijdens het Rotary Festival hebben we de District Grant binnengesleept, waarmee we ook financieel klaar zijn voor dit geweldig leuke project. De Youth Avenue heeft er ontzettend veel zin in en zal tzt uiteraard verslag doen van onze belevenissen.

Afbeelding met monitor, scherm, teken, televisie

Automatisch gegenereerde beschrijving