Peter Kleuters

Peter Kleuters, nieuwe gouverneur van district 1580.

Een introductie.

Peter werd geboren in 1948 in het centrum van Amsterdam.

Na de HBS-A opleiding op het St. Ignatiuscollege te Amsterdam ging hij naar de Universiteit van Amsterdam om rechten te studeren en volgde de notariële studierichting waarin hij in 1972 afstudeerde als kandidaat-notaris. Vervolgens werkte hij op diverse notariskantoren in Noord-Holland en werd in 1988 benoemd tot zelfstandig notaris in Avenhorn. Als actief lid van de lokale gemeenschap bouwde hij een uitstekende notarispraktijk op.

Naast het notariaat trad Peter regelmatig op als banjospeler en zanger in diverse dixielandbandjes, hetgeen een geweldige afleiding betekende ten opzichte van het serieuze notariswerk. Ook is Peter een fanatiek golfer en autoracer met Eurolicentie. Ferrari’s en Maserati’s hebben geen geheimen voor hem.

In 1993 werd hij Charterlid van Rotaryclub “Hoorn-de Compagnie en ging er een nieuwe wereld voor hem open. Hij kon zo zijn behoefte tot dienstbaarheid aan de maatschappij een nieuwe dimensie geven. Na een paar jaar werd hij gevraagd zitting te nemen in de districtscommissie van de Rotary Foundation, hetgeen hem meer inzicht gaf in de structuur en financiele mogelijkheden van Rotary.

In het millenniumjaar 1999-2000 werd hij – als invaller – voorzitter van zijn club en in 2007 vroeg DG Eduard Nieuwenhuijzen Kruseman hem om regiovoorzitter te worden van West-Friesland.

Toen de inkomende gouverneur wegens gezondheidsredenen in november 2009 moest afhaken twijfelde hij niet en bood zich aan als toekomstig gouverneur. In een recordtempo volgden opleidingen in Nederland, Parijs, San Diego en Montreal.

Mede dankzij de actieve morele steun van zijn vrouw Mary hoopt hij dit jaar als gouverneur en voorzitter van het landelijke Gouverneursberaad tot een succes te brengen.