Hier begint de zee

hs2

Hier begint de zee

Rotary Heemstede in actie voor End Plastic Soup

Rotaryclub Heemstede heeft zich in 2019 gecommitteerd aan de inzet voor ‘End Plastic Soup’. Het hoeft inmiddels geen betoog dat dit een belangrijk thema is!

We worden erg enthousiast van de verschillende initiatieven van andere clubs zoals de EPS puzzel, waarvan we er 50 hebben besteld voor onze leden en gastsprekers.

De ‘Hier begint de zee’-tegels heeft ons geïnspireerd om samen met de gemeente een EPS-wandeling te gaan organiseren langs de diverse tegels die we door Heemstede willen gaan plaatsen. Aan de hand van een uit te zetten route willen we niet alleen de ambtenaren in het zonnetje zetten die zich met afvalverwerking en waterzuivering bezig houden, maar ook de middenstanders die bewust met (plastic)verpakkingen en afval scheiding bezig zijn. Op de route komen ook leuke spel onderdelen voor, zoals kegelen met PET-flessen. En ook aan de interne mens zal worden gedacht.

We beginnen bewust op tijd, de actiedag is pas 5 juni 2021, omdat we ook scholen en sportclubs willen gaan betrekken, door ook daar een tegel te plaatsen en dat te combineren met een les over zwerfafval en prikken. Daarnaast kijken we hoe we met andere clubs in de regio het concept kunnen opschalen naar meerdere wandelroutes of fietsroutes. En we zouden de route(s) ook graag permanent op de gemeentelijke website of VVV-website willen plaatsen. Genoeg ideeën dus en daarmee nog genoeg te doen.

Susanne IJsenbrandt

Afbeelding met monitor, scherm, teken, televisie

Automatisch gegenereerde beschrijving