1. Juni 2022

De maand juni is er voor het afsluiten van het lopende jaar en de voorbereidingen voor het komende. De jaarlijkse conventie hoort in deze cyclus thuis. Tijdens de conventie mag de huidige wereldpresident schitteren en een programma laten zien van wat hij, en volgend jaar zij, met de Rotarywereld wil delen. Wat er is gepresteerd gedurende het jaar, de huidige stand van zaken binnen Rotary, maar ook een vooruitblik.

2. Mei 2022

Zoals ik al voorspelde was de maand mei ook weer vol activiteiten. Rotary leeft volop en als je erop let, kan je heel veel updates zien van clubs op Facebook, ook van andere Districten. Fundraisers, benefietconcerten, acties voor Oekraïne, noem maar op. De maand begon met wederom activiteiten in Waterland.

3. April 2022

In de maand april waren er veel mogelijkheden om clubs en leden te ontmoeten. Er is een ongekende activiteit te zien bij de clubs. Acties voor verschillende doelen, maar vooral ook voor Oekraine, zijn er volop. Onmogelijk om allemaal bij te houden en te supporten, maar geweldig om mee te maken dat Rotary zich weer kan laten zien.

4. Maart 2022

Zoals voor velen is de afgelopen maand één van extremen geweest. Ook al maakte ik mij al zorgen over het Russische militaire vertoon aan de Oekraïense grens, toch werd ik overvallen door de massaliteit van de aanval en het geweld. Dit overstemde het goede nieuws van het loslaten van de Coronamaatregelen en het deed mij ook besluiten om de februari editie van de Maandbrief over te slaan

5. Januari 2022

De tijd waarin we leven kan op zijn zachtst gezegd interessant worden genoemd, met steeds minder wordende voorspelbaarheid. Werden we vanaf december geconfronteerd met een lockdown, even wezenloos zijn de huidige versoepelingen en de terugkeer naar een soort normaal.
    Zoals ik in mijn vorige update aangaf, verwachtte ik dat we tot tenminste maart te maken zouden hebben met stevige beperkingen.

6. December 2021

Ook dit keer zijn er persconferenties geweest waarop ik in mijn Maandbrief kan aansluiten. We zitten inmiddels in een strikte lockdown die tenminste aanhoudt tot 14 januari, maar we kennen de dril. Dit gaat waarschijnlijk langer duren.
    In de media en nu ook in de politiek ontstaat een discussie die voor ons als Rotary relevant is, namelijk, hoe gaan we verder wetende dat het virus niet weggaat . . . .

7. November 2021

Ik wilde de persconferentie van de afgelopen vrijdag even afwachten voordat ik deze tekst zou schrijven, om met meer detail te weten wat de consequenties zullen zijn voor ons als Rotary. Op het eerste gezicht leek het mee te vallen, .....

8. Oktober 2021

De aanloop tot de maand oktober stond in het teken van de voorbereiding van het Najaarsfestival. Zoals bij ieder evenement is het spannend of alle puzzelstukjes op tijd in elkaar vallen. Met iets minder dan 130 deelnemers, goed verzorgde Workshops en een spannende District Grant competitie, mogen we terugkijken op een geslaagde editie.
    Team 1580 wenst U ook nu weer veel leesplezier met de nieuwe editie van onze maandbrief

9. September 2021

Deze maand is traditioneel het moment dat de Rotary machine weer op gang komt in Nederland. 1 Juli is weliswaar de start van een nieuw Rotaryjaar, maar na de vakanties komen de evenementen, bezoeken en acties pas echt weer op gang.

Team 1580 wenst U veel leesplezier met deze 2e editie van onze vernieuwde Maandbrief.

10. Augustus 2021

Verandering doet lezen.

Na een aantal jaar hetzelfde format voor de nieuwsbrief, werd het tijd voor verandering.
    We hopen dat deze nieuwe ‘look’ aanspreekt en aanzet tot het lezen van al het moois dat ons District bezighoudt.