Community Service

Het doel van Community service:

“Het dienen van de gemeenschap zowel persoonlijk als door de club.”

Dat was de eerste zin van het stukje dat vorig jaar is geschreven door de voorzitter van community service. Wie had toen kunnen bedenken dat we meer dan een jaar lang in een soort “gated community” zouden leven. Een community opgesloten door een virus waar we kort daarvoor nog nooit van hadden gehoord. Beperkt in ruimte, beweging en sociale contacten.

Hoeveel te meer waarderen we nu de vrijheid en hoe toepasselijk is het nieuwejaarthema “serve to change lives”! Want het leven is gelukkig weer positief veranderd en we beseffen als nooit tevoren hoe waardevol het is om zonder beperking te kunnen gaan en staan waar we willen. Door alle beperkingen die we aan den lijve hebben meegemaakt is ook het besef en inlevingsvermogen versterkt dat op heel veel plaatsen medemensen hun hele leven moeten worstelen met beperkingen van velerlei aard. Laten we genieten van het feit dat we elkaar in de ogen kunnen kijken, kunnen helpen en omarmen. Laten we proberen de levens te veranderen van de mensen die dit, om wat voor reden dan ook (nog) niet kunnen.

We zullen onder andere de wijnavond, de kerstbrodenactie, de kerstmarkt en kerstversiering van Oldersheem weer met frisse energie oppakken en gaan nadenken of we nog leuke nieuwe activiteiten kunnen bedenken voor komende Rotaryseizoen.