Rally

RC MONARCH RALLY

Afbeelding met lucht, persoon, boom, buiten

Automatisch gegenereerde beschrijvingDe leden van Rotaryclub Emmen Monarch zetten zich herhaaldelijk in om geld bijeen te brengen voor goede doelen en organisaties die een steuntje in de rug verdienen. De jaarlijkse Monarch Rally is een van de activiteiten, waarmee we dat realiseren. Onze club steunde daarmee in 2015 de Dreamnight at the Zoo, in 2016 Hospice 't Huis van Heden, in 2017 Stichting Vlinderkind, in 2018 Debra en in 2019 realiseerden we de aanschaf van 2 “racerunners” voor de Gehandicapten Sportclub Emmen.

Monarch Rally. Ditmaal is de opbrengst voor de Stichting Kinderkamp Zuidoost Drenthe.

De stichting organiseert jaarlijks een zomerkamp voor kinderen voor wie het (gelet op de thuissituatie) niet mogelijk is om op vakantie te gaan, of die een weekje vakantie goed kunnen gebruiken. De SKZOD richt zich op kwetsbare basisschoolkinderen in “De Blokken” en “De Velden” van de Gemeente Emmen.

De kinderkampweek staat in het teken van lekker actief bezig zijn. Samen op avontuur en met elkaar vooral veel lol en gezelligheid hebben. Een ontspannen week bieden, waarin ze helemaal kind kunnen zijn, dat is waar SKZOD voor gaat.
Er wordt gelogeerd in een kampeerboerderij en de SKZOD probeert elk jaar naar een andere plek te gaan. Tijdens de week begeleiden 15 vrijwilligers de kinderen.

Door middel van het kinderkamp wil de SKZOD de ontwikkelingskansen van deze kinderen vergroten. Dit doen ze door het aanbieden van activiteiten op het gebied van sport, cultuur, natuur, muziek en toneel.

Voor nadere informatie verwijzen wij u graag naar de website http://skzod.nl

Aan de Monarch Rally kan iedereen meedoen. Je hoeft géén Rotary-lid en géén geoefende rallyrijder te zijn en ook de auto is niet belangrijk. De deelnemers komen langs mooie plekjes in Drenthe, Groningen en Duitsland. Tijdens de rit maken de deelnemers kennis met cultuur- en natuurhistorische wetenswaardigheden. Vele bijzondere locaties en markante punten passeren de revue en het kleine wedstrijdelement maakt deze toertocht nog leuker!