2. Rotaryclub Heerenveen stelt zich voor

Rotary telt wereldwijd ruim 1,6 miljoen leden. Rotary stimuleert de samenwerking van Rotarians en clubs. Door bundeling van expertise, vaardigheden en door samenwerking kan er meer gerealiseerd worden.

In Nederland zijn er 500 clubs met in totaal 16.000 leden. Nederland is ingedeeld in 7 districten. Elk district heeft een eigen Districtsgouverneur. In Noord-Nederland is dat voor het jaar 2022 – 2023 Gerda Breeuwsma.

Voor het filmpje klik op de bovenstaande foto of https://youtu.be/jxlqTphkYgM

Rotary Club Heerenveen

Rotary Club Heerenveen is één van de 500 Nederlandse clubs. We zijn met 30 leden en stellen ons onderstaand graag even aan je voor:

Voor het filmpje klik op de bovenstaande foto of https://youtu.be/a2WWSZBex10

Voor een overzicht welke commissies er zijn en wie de voorzitter is, klik op bestuur en commissies Rotary Club Heerenveen.

We ontmoeten elkaar elke maandagavond in Parkhotel Tjaarda Heerenveen. Om 18.00 uur eten we samen een bescheiden maaltijd, waarna er een uur de tijd is voor onderlinge afstemming over een te organiseren activiteit of een presentatie.

Bij activiteiten denk aan het schenken van speelgoed aan de speelgoedbank, de handen uit onze mouwen steken voor NL DOET, het hospice meehelpen op te knappen, voedsel schenken aan de voedselbank, etc.

Regelmatig organiseren we een zomerkamp, waarbij een week lang kinderen vanuit de hele wereld welkom zijn. Zij worden daarbij uitgezonden door een Rotaryclub uit hun land van herkomst. Omgekeerd mogen wij dan kinderen een week naar een zomerkamp in een ander land uitzenden.

Vaak is er op maandagavond een presentatie door één van de leden of iemand uit ons netwerk. Het mooie is dat je over allerlei onderwerpen kort en krachtig wordt geïnformeerd. Of het nu over Bitcoins gaat, over sportcoaches en wat wel of geen toelaatbaar gedrag is, of over de naweeën van Covid.

Elke Rotary Club kent een eigen sfeer. Bij ons kun je die het beste omschrijven als relaxed, hartelijk en oprechte interesse. Als lid kun je een hulpvraag stellen. Diezelfde week is er wel een ander lid, die je op een avond graag even bijpraat.

De oorspronkelijke oprichters uit Chicago ontmoetten elkaar roulerend (vandaar de naam Rotary) bij elkaar als vrienden die samen iets wilden betekenen en doen voor hen die dat nodig hebben. Je wordt niet lid vanwege je professionele functie of maatschappelijke titel, maar als privépersoon.

Daar herkennen wij ons in. We bestaan uit leden die in het algemeen weliswaar handiger dan gemiddeld van A naar B komen, maar geloven vooral in ‘wie goed doet die goed ontmoet’ en in samen anderen helpen die dat nodig hebben.

We merken trouwens, dat dit momenteel een maatschappelijke trend is. Titels en status wordt steeds minder voor lief genomen. Je moet steeds meer inhoudelijk laten zien waar je voor staat.

Daarom doen we ons best ons meer te laten zien. De bovenstaande 2 filmpjes zijn daarvan een voorbeeld.

Verder schrijven we regelmatig een blog.

Je vindt ons ook op Facebook.

We bestaan inmiddels 75 jaar. Meer daarover in één van onze blogs en foto’s op Facebook. De onderstaande foto is genomen tijdens de officiële viering daarvan.

Wil jij met jouw talenten iets terugdoen voor de gemeenschap? Welkom! Namens Rotary Club Heerenveen nodigt Bodo Agterhof je graag uit voor thee of koffie om even persoonlijk kennis te maken.

Je mail is welkom. Maak nu een afspraak en mail naar nieuweleden@rcheerenveen.nl en we nemen met één week contact met je op.