4. Kennismaking met Rotaryclub Heerenveen

Rotary Club Heerenveen bestaat 75 jaar en kent op dit moment 30 leden.

We kennen de volgende officiële functies (m/v):

- De Voorzitter

- De oud-voorzitter die bij afwezigheid de rol van voorzitter waarneemt

- De inkomend voorzitter die het komend jaar voorzitter wordt, alvast met de huidige voorzitter in de schaduw meedraait en door Rotary Nederland voorbereid wordt op het voorzitterschap

- De Penningmeester

- De Secretaris.

- Rotary Foundationcommissaris

De club kent de volgende commissies:

- Ledencommissie (draagt zorg voor nieuwe leden)

- Fundraisingcommissie (draagt zorg voor financiële fondsen)

- Programmacommissie (draagt zorg voor activiteiten)

- PR & Communicatiecommissie (draagt zorg voor PR & social media)

- Webmastercommissie (Draagt zorg voor de website)

- International Service Commissie (Internationale uitwisseling contacten)

- Youth Service Commissie (internationale uitwisseling van jongeren).

Hoe maak je kennis met Rotary Club Heerenveen?

- Je kent één van onze leden en eet een hapje mee

- Je googelt en meldt je aan op de nationale of regionale website

- Je hoort van de Rotary Club Heerenveen en mailt ons

- Je wordt gevraagd door één van onze leden om een presentatie te geven

- Je wordt gevraagd door één van onze leden om een hapje mee te eten.

Als je informeel wilt kennismaken en informatie wilt uitwisselen, maak je eerst een afspraak met Bodo Agterhof. Hij nodigt je namens ons graag uit.

De officiële kennismaking

De officiële kennismaking kan op 3 manieren:

- Je eet gezellig met ons mee en bent aansluitend aanwezig bij een lezing. Veel leden hebben dit als een prettige en laagdrempelige kennismaking ervaren. Als je van tevoren om 17.45 uur een drankje met ons drinkt in de bar van Parkhotel Tjaarda en daarna rond 18.00 aanschuift aan het diner, maak je kennis met meerdere leden van onze club;

- Je geeft een presentatie en deelt kennis met ons over een specifiek onderwerp. Gemiddeld duurt een presentie zo’n 20 minuten, waarna er 20 minuten over is voor vragen en antwoorden. Op deze manier maak je ook kennis met ons;

- Uiteraard ben je ook welkom om een hapje met ons mee te eten en aansluitend een presentatie te geven.

De aanmeldprocedure

Als je je officieel aanmeldt als lid, is er eerst de ‘voorhangprocedure’. Dit is een interne procedure.

Je kunt een motivatiebrief schrijven of mailen en een linkje naar je website, LinkedIn- of Facebook profiel, zodat alle leden van Rotary Club Heerenveen kennis met je maken.

Elk lid krijgt de gelegenheid om bij de voorzitter van de ‘Nieuwe Leden Commissie’ bezwaar te maken tegen je lidmaatschap. Dit hebben we hoogst zelden meegemaakt. Het is eerder een zorgvuldige toetsing om te voorkomen dat een lid ongewenst en ongemerkt in verlegenheid wordt gebracht.

Installeren als lid

We kennen een jaarprogramma. Bij de eerstvoorkomende mogelijkheid draagt onze voorzitter de officiële ambtsketting en word je feestelijk en officieel geïnstalleerd als lid van de Rotary Club Heerenveen.

Wil je met ons kennismaken? Namens Rotary Club Heerenveen nodigt Bodo Agterhof je graag uit voor thee of koffie om eens persoonlijk kennis te maken.

Je mail is welkom. Mail naar nieuweleden@rcheerenveen.nl voor een afspraak en hij neemt binnen één week contact met je op.