Clubprojecten

Wild Westen dag op Manege de Puntenburg

Ieder jaar organiseert Rotaryclub Hillegom-Lisse samen met Stichting Manege De Puntenburg de Wild Westen dag voor jongeren met een beperking.

Manege De Puntenburg is speciaal voor deze doelgroep opgezet en heeft de beschikking over paarden van het Appaloosa ras, dat zich kenmerkt door zijn prachtige vlekkenpatroon en zijn vriendelijke karakter. Dit paard is uitermate geschikt voor het werken met kinderen met een beperking op lichamelijk en sociaal gebied. Het is oorspronkelijk gefokt door de Nez-Perce indianen in Noord Amerika.

Op de Wild Westen dag worden de jongeren vermaakt met diverse activiteiten rondom de paarden.

De Rotary-leden verzorgen die activiteiten en de innerlijke mens.

Ieder jaar is het weer een groot succes.

Rotary Club Hillegom-Lisse neemt ook deel aan de NL-Doet dagen op de Puntenburg en helpt daarmee aan het onderhoudswerk van deze prachtige locatie.