Wie zijn wij

Over ons

Rotary Club Houten-Castellum bestaat in 2024 20 jaar! Dit wordt mede met de bewoners van Houten gevierd. Daarover in de loop van het jaar meer.

Wij zijn een gedreven en enthousiaste club mensen, werkzaam (al dan niet als ondernemer) in diverse beroepen en branches, zoals de zorg- en bouwsector, advocatuur, onderwijs, psychologie, vastgoed, organisatieadvies, finance & control en muziekpedagogiek. De bindende factoren zijn vriendschap en onze betrokkenheid bij de (Houtense) samenleving.

Vandaaruit proberen we middels onze kennis en kunde én onze netwerken een waardevolle bijdrage te leveren aan de (lokale) maatschappij om zo de wereld een beetje mooier te maken. Vanuit gedrevenheid en inspiratie zetten wij ons regelmatig in voor projecten gericht op ons thema ‘kind in ontwikkeling’. Dat doen wij veelal met een keur aan stakeholders, zoals met buurtbewoners, de gemeente, bedrijven en maatschappelijke instellingen. Voorbeelden daarvan zijn het opknappen van jongerencentrum Enter, de realisatie van een kunstgrasveld bij SBO De Wissel en de organisatie van een pannenkoekenfestijn in samenwerking met Buurtgezinnen. Maar ook andere (internationale) projecten passeren de revue, zoals de steun aan een ziekenhuis in Oekraïne en het leveren van Shelter boxes aan Turkije-Syrië. Kijk hier voor een volledig overzicht van de projecten.

Tweewekelijks komen we bij elkaar in Restaurant De Engel. Geïnteresseerd? Neem dan contact met onze secretaris!