Actie Vakantietassen voor 57 kinderen

Actie vakantietassen 2021

Afbeelding met tekst

Automatisch gegenereerde beschrijving

In juni ontvingen we wederom het verzoek van de gezamenlijke geloofsgemeenschappen (kerken en moskeeën) om financiële ondersteuning voor het bezorgen van een vakantietasje voor kinderen van gezinnen met kinderen die wel iets extra’s kunnen gebruiken. We sluiten daarmee aan bij de landelijke actie https://www.kerkinactie.nl/diakenen-zwo/armoede-in-nederland/actie-vakantietas

De actie is een gezamenlijk initiatief van de protestantse kerk Huizen, de Thomasparochie en de moskeeën.

Begin juli 2021 zijn de vakantietasjes aan 57 kinderen uitgedeeld door leden vanuit de werkgroep Kerk en Moskee in Huizen. Het was een groot succes.

Zoveel blije gezichten van kinderen, wiens ouders het niet breed hebben en hen niet de vakantie kunnen geven, die zij zouden willen. “Het lijkt wel of ik droom!” verzuchtte één van de kinderen.

Dankzij enkele gulle gevers heeft de werkgroep deze tas met heel veel leuke en praktische spullen kunnen vullen. Ze hebben er niet alleen leuke, maar ook dingen gekregen, die ze ná de vakantie op school kunnen gebruiken.

Deze kinderen kunnen hierdoor fijn meedoen met de spulletjes die zij hebben gekregen.

De bijdrage van Rotary Gooimeer is gedaan vanuit de opbrengst van de Appelsap en Appelbieractie t.b.v. jongerenprojecten.

Afbeelding met tekst, binnen, persoon, scène

Automatisch gegenereerde beschrijving Afbeelding met binnen, persoon, vloer, mensen

Automatisch gegenereerde beschrijving