Actie Vakantietasjes 2020

Actie vakantietassen

In juni 2020 ontvingen we het verzoek van de gezamenlijke geloofsgemeenschappen (kerken en moskeeën) om financiële ondersteuning voor het bezorgen van gezinnen met kinderen die wel iets extra’s kunnen gebruiken. In deze coronatijd gaan er vermoedelijk minder kinderen op vakantie. We sluiten daarmee aan bij de landelijke actie https://www.kerkinactie.nl/diakenen-zwo/armoede-in-nederland/actie-vakantietas

De actie is een gezamenlijk initiatief van de protestantse kerk Huizen, de Thomasparochie en de moskeeën. Ook is er overleg met het steunnetwerk van Goede Buren.

Bestemming

Aantal

Kinderen taalschool Bussum

Via vluchtelingenwerk

Via de parochie

Via de moskeeën

50 vakantietassen

De begroting is dat een tas – om wat inhoud te hebben – rond de 15 euro kost. Hiervoor was ongeveer 750 euro nodig.

Rotaryclub Gooimeer heeft dit initiatief met een gift van 200 euro ondersteund, waarvan 100 euro over was van een bijdrage van de RK Parochie voor de 5 mei Vier onze Vrijheid Voedselbank actie. In overleg met de RK Parochie is deze 100 euro op deze manier weer teruggegeven. De overige 100 euro is vanuit het Algemeen Fonds van Lifeline beschikbaar gesteld.

Een reactie van de taalschool in Bussum

De kinderen hebben de vakantietassen superleuk gevonden. Op 1 juli, net voor de zomervakantie, zijn de tasjes uitgedeeld aan de jongste kinderen en op 2 juli aan de oudsten.

Namens alle kinderen Ivan de ntensieve TaalSchool (ITS) de Globe, heel hartelijk bedankt. “Meester, nu kunnen we thuis ook leuke dingen doen’, is één van de reacties.

Mooie groet en nogmaals hartelijk dank, ook namens de collega’s

Hans Koster

Locatieleider ITS de Globe

(per 3 juli 2020 gesloten en opgeheven)