Huizen voor Sint Maarten

Actie voor Sint Maarten

11 november 2017

C:\Users\Gert-Jan\Documents\Rotary\Website\Foto's per jaar\2017 Sint Maarten\IMG_3387.JPG

Orkaan Irma

Op 6 september 2017 werd het eiland Sint Maarten verwoest door de orkaan Irma. Deze orkaan van de zwaarste categorie raasde met 396 km/uur over het eiland.
De Rotary Club Sint Maarten riep alle Rotary Clubs op om te helpen en specifiek fondsen in te zamelen voor de herbouw van de Sister Marie Laurence basisschool in de volledig verwoeste wijk Middle Region.

Van 11 oktober tot 11 november 2017 organiseerden de beide Rotary Clubs in Huizen de actie 'Huizen voor Sint-Maarten'. Onder de oproep 'Heel Huizen Helpt!' werd heel Huizen opgeroepen om acties te organiseren om geld in te zamelen.

Acties leveren ruim 40.000 euro op
Wat initieel begon als een wandeling voor het goede doel met de 6-bergenloop, een 16 km lange wandeling langs 6 heuvels rond Huizen, ontwikkelde zich als een schitterend initiatief van de inwoners van Huizen. In totaal werden 65 acties opgezet en dat resulteerde op 11 november 2017, op de dag van Sint Maarten, in een totaalbedrag van meer dan 40.000 euro.

C:\Users\Gert-Jan\Documents\Rotary\Website\Foto's per jaar\2017 Sint Maarten\IMG_3389.jpeg

Op zaterdag 11 november was de grote finale, allerlei activiteiten op Plein 2000, een podium voor optredens, veel aandacht voor de donateurs, inzamelingsacties van burgemeester en wethouders, en live uitzendingen van de lokale radio 6FM die er een mooie uitzending van maakte. Veel interviews met actienemers en ook tweemaal een live interview met Sint Maarten: met John Caputo, de president van Rotary Club Sint Maarten en met Tanja Frederiks, de projectcoördinator van de school. Radio Island 92 op Sint Maarten zorgde ervoor dat de uitzendingen van Radio 6FM ook weer op het eiland te horen waren.

De optredens van de Sisters, Sarita's Hartkoor, Shantykoor De Zoute Zee, Patrick Willemse en live knippen door ArtiHair

C:\Users\Gert-Jan\Documents\Rotary\Website\Foto's per jaar\2017 Sint Maarten\IMG_3361.jpeg

Dankzij de donaties en acties van heel veel Huizers en de hulp van veel vrijwilligers kunnen we terugkijken op een bijzonder leuke en succesvolle acties.

65 Acties

Enkele acties willen we graag noemen:

- Herenmode De Lange met de verkoop van Happy Socks

- Bakkerij Kruijmer met de verkoop van Wikkelbroden

- Flessendoppen van de Springplank

- Alle wethouders en de burgemeester hadden een eigen actie, zoals Gerrit Pas met de kunst-fietsroute

- Diverse groepen liepen de 6-Bergenroute

- Quality Nails verkocht Nagelvijlen,
- Notenverkoop als 'Noot'-hulp

- De Kuil verkocht oude tennisballen

- Whiskeyproeverij, en ook een maand zonder alcohol

- Amnesty International organiseerde Caribische maaltijden en een filmavond "movies that matter"

- Kleur het leven bracht koekjes rond om een groet aan bekenden te geven

- Cees Klein verzorgde een boerenkoolmaaltijd

- Thales met de Cybersecurity Escaperoom

- De Protestante Kerk Nederland, de Molukse kerk Pniël, de Rooms-katholieke kerk, de Turkse moskee

- Opbrengsten van griepvaccinatie

- Rollatorloop

- Winkelcentrum De Oostermeent organiseerde 'Knikkeren voor Sint Maarten'

- Jongerencentrum ConnAct organiseerde een zaalvoetbaltoernooi

- Janny Joosse verkocht de beroemde Huizer nennetjes

- Hugo verkocht brownies

- Artihair verzorgde stormvaste kapsels

- Floberg Makelaardij, Dierenkliniek Monnickskamp, ActivLease, Bergnet, Kloosterman, Kromhout Kaas, popkoor N'Joy, Sarita's Hartkoor, Muziekvereniging Princes Irene, Huizermaatschool, Stichting Kinderopvang Huizen, Tim's Outlet, opbrengst verjaardagsfeest etcetera, etcetera...!

Uiteindelijk is 42.637,80 euro bij elkaar gebracht.

Dankzij de bijdrage van 7 andere Rotary Clubs uit Canada, USA, Nederland , Duitsland en België en een bijdrage van The Rotary Foundation hopen we uiteindelijk 340.000 USD bij elkaar te krijgen. Hiermee wordt een deel van de herinrichting en het project voor speciaal onderwijs op de Sister Marie Laurence basisschool betaald. Ook zijn we betrokken bij de herbouw van de school en de sociaal-economische ontwikkeling van de wijk Middle Region.

Bedankvideo

Zie video.

Meer informatie

Voor meer informatie kijk op onze website https://www.rotary.nl/huizengooimeer/goede-doelen/sint-maarten/ of op Facebook: www.facebook.com/HuizenvoorSintMaarten