Zomeravonden voor Blessed Sun in Kenia

Blessed Sun in Kenia

In de vakantiemaanden juli en augustus organiseren we altijd de zogenoemde ‘zomeravonden’, gezellig bij iemand thuis en bij mooi weer in de tuin!
De aanwezigen betalen een kleine bijdrage en de gastheer/gastvrouw bepalen zelf of zij een deel van de bijdragen beschikbaar t.b.v. de Stichting Blessed Sun in Kenia. Hier zorgen Marjolein en John voor Solar lampen die werken op zonne-energie voor kinderen van basisscholen op het platteland van Kenia. In totaal wordt op deze manier er iedere zomer ongeveer 400 euro gedoneerd!

Hierdoor kunnen deze kinderen na schooltijd studeren, want in Kenia is het al om half 7 pikkedonker en er is heel onregelmatig elektriciteit.

Op dit moment wordt ook gezorgd voor een warmwater voorziening waarmee ook een klein keukentje van warm water wordt voorzien en er minder hout hoeft te worden gestookt.