Speeddaten beroepsbeoefenaren

Speeddaten

Vanuit Rotaryclub Oosterwolde wordt jaarlijks -sinds 2010- het Speeddaten met leerlingen van het voortgezet onderwijs georganiseerd. Leerlingen van het Stellingwerfcollege in Oosterwolde en het Liudger college in Waskemeer krijgen dan de gelegenheid met een echte beroepsbeoefenaar van een beroep naar hun keuze te spreken.

In de afgelopen jaren was dat al een heel divers gezelschap, van luchtverkeersleiders tot hoveniers, van architecten tot logistiek planners, van beveiligers tot kapster, van schilder tot makelaar, van verpleegkundige tot stewardess, van tandartsassistente tot webdesigner, van maatschappelijk werker tot artiest, van installatie technicus tot verkeersleider vliegverkeer, van politieagent tot reisbureau medewerker, van dansleraar tot sportschoolmedewerker etc.

Bij het Speeddaten krijgen leerlingen de gelegenheid om 15 minuten met een beroepsbeoefenaar te spreken. Vervolgens wordt er gewisseld en kan men een andere beroepsbeoefenaar spreken enz.

Bij de door de leerlingen aangedragen beroepen wordt door Rotaryclub Oosterwolde een heuse beoefenaar van dat beroep gezocht en uitgenodigd zodat de leerlingen met iemand die dat vak echt beheerst en uitoefent kunnen spreken over werkomstandigheden, benodigde opleiding, en- uiteraard- over salariëring enz.