Henk Eisenga

Even voorstellen;

Henk Eisenga (Penningmeester) als lid van Rotaryclub Oosterwolde.

1.      sinds wanneer ben je lid van Rotary Oosterwolde?
Wij zitten samen op kantoor bij Henk. Henk weet het bijna uit zijn hoofd, maar als penningmeester zoekt hij het toch voor de zekerheid even op. Hoe doet hij dat? Uiteraard in de financiële stukken! Wanneer werd de eerste betaling van hem ontvangen? De financiële administratie is perfect: September 2017! Dat is nog niet zo lang geleden. Henk is dus ook nog een vrij nieuw (en jong 43) lid van de club.

2.      Door wie ben je bij onze club gevraagd of heb je jezelf aangemeld?
Op een dag ergens in de zomer van 2017 kwam Edwin Walstra bij me op het kantoor binnengewandeld en die vroeg of ik de Rotary kende en of het Rotarylidmaatschap mij wat leek. Henk was toen in 2017 onderdeel van een clubje van 7 nieuwe leden dat tegelijk begon. Zo is het dus gekomen…

3.      Wat was voor jou de reden om ja te zeggen tegen het lidmaatschap?
Ik had tot dan toe geen serviceclub-ervaring en ik kende de Rotary ook niet goed. Natuurlijk wel van gehoord. Er werd gelegenheid geboden om een aantal bijeenkomsten bij te wonen, om zo te ervaren wat de Rotary inhield. Ik wilde wel meedoen omdat de Rotary wereldwijd maar ook lokaal goede dingen doet en omdat het een kans biedt hier iets aan bij te dragen, in een interessant netwerk. Dus in eerste instantie: op een leuke manier goede dingen doen, nieuwe sociale contacten en samen leuke activiteiten opzetten. Gaandeweg leer je van alles over Rotary, bijvoorbeeld over fellowship en community. Fellowship is in feite de kers op de taart wanneer je Rotary lid bent en het fundament onder en het cement binnen de club.

4.      Wat is je huidige functie binnen onze club?
Penningmeester. Een leuke taak en een kans om in het bestuur wat te doen voor de Club.

5.       Welke andere functies heb je al bekleed in het verleden?
Henk lacht: hij zit namelijk ook nog in de wijncommissie!

6.       Welke activiteit of actie is jou het meest bijgebleven/heeft je het meeste energie gegeven?
Henk valt dan direct terug op de Fellowship. Vooral de ski-reis die we een jaar geleden maakten naar Oostenrijk. Dat was heel erg leuk. Je gaat daar heen met een groep mensen die je wel een beetje kent, maar omdat je als groep met elkaar veel leuke dingen doet werd dat een bijzondere ervaring. Wanneer er weer wat wordt georganiseerd, ga ik zeker weer mee!

7.      Welke boodschap wil je meegeven aan je clubgenoten?
Bak eens een eitje in kruidenboter. Da’s ook lekker. De Rotaryclub is een geweldige club met leuke, bijzondere mensen, die samen in staat zijn geweldige projecten uit te voeren en iets bij te dragen aan de maatschappij. Laten we met z’n allen de schouders eronder zetten!