Hester Plomp

Interview met inkomend voorzitter Hester Plomp als lid van Rotaryclub Oosterwolde

Woord vooraf.

Hester en ik zitten samen , uiteraard op 1,5 meter afstand , op haar kantoor bij Scala Welzijn in Oosterwolde. Hester is hier directeur. Hester is samen met Jan woonachtig in Groningen en werkzaam in onze gemeente. Hester heeft 2 dochters (tweeling) , die zijn al geruime tijd de deur uit.

Sinds wanneer ben je lid van Rotary Oosterwolde?

Weet ik niet precies, maar ik denk in 2005, met een grote groep nieuwe leden

Door wie ben je bij onze club gevraagd of heb je jezelf aangemeld?

Ik ben gevraagd door Alie schokker, die destijds gemeente -secretaires was. Ze kwam bij mij en zei: “We zijn op zoek naar nieuwe leden voor onze Rotaryclub, specifiek zoeken ook nog eens vooral nieuwe potentieel jonge vrouwen . Ik was toen 49 jaar en natuurlijk zeer vereerd. Jan zei gelijk tegen mij, toen ik thuis kwam: je hebt toch geen nee gezegd ? Ik heb er natuurlijk wel over nagedacht, alvorens ja te zeggen, voor mijn gevoel was Rotary namelijk een old -boys netwerk. Het scheelde wel dat een vouw mij vroeg . Ik ben eerst een paar keer ter kennismaking geweest en vond het erg leuk .

Je leert allerlei mensen kennen uit zeer verschillende sectoren en bedrijven. Ik ben verwonder mij regelmatig over zoveel diversiteit en passie.

Rotary brengt mensen bij elkaar je leert elkaar kennen en begrijpen, zonder de oordelen en te beoordelen. Dat schept verbondenheid.

Verbonden met elkaar als clubgenoten met de gemeenschap om je heen en ook met de wereld.

Wat was voor jou de reden om ja te zeggen tegen het lidmaatschap?

Mijn nieuwsgierigheid won het en uiteindelijk heb ik ja tegen het lidmaatschap gezegd en het bleek veel leuker dan ik dacht! Ik heb tot nu toe nog geen moment spijt van

Wat is je huidige functie binnen onze club?

Dit jaar ben ik inkomend voorzitter. Het hele jaar ben je in het bestuur actief en bereid je je voor op je voorzittersjaar

Welke andere functies heb je al bekleed in het verleden?

In het voorzittersjaar van Wieke Schimmel was ik verantwoordelijk als programma -commissaris

Welke activiteit of actie is jou het meest bijgebleven/heeft je het meeste energie gegeven?

De activiteiten die mij het meest bijbleven zijn toch wel de activiteiten die je samen doet, samen de schouders eronder zetten.

Samen dingen doen, geeft energie zoals met elkaar elk jaar weer een bridge- drive organiseren voor een goed doel of in het verleden een sportgala.

Projecten in binnen en buitenland bv scholing in Kenia, maar ook de kleine projecten Sinterklaasactie (cadeaus voor kinderen van ouders met een smalle beurs) of een actie voor de aanschaf van pc’s voor laaggeletterden. Of een ander voorbeeld om fietsen aan te schaffen om nieuwkomers in onze gemeente om nieuwkomers te leren fietsen. Hierbij hebben onze clubleden ook mede geholpen met de fietslessen

Welke boodschap wil je meegeven aan je clubgenoten?

Verbondenheid

Kom eens kijken hoe leuk het is bij Rotary Oosterwolde