Laatste Sinterklaas nieuws

Sinterklaasactie

7 december 2020

156 kinderen in de gemeente Ooststellingwerf werden afgelopen week verrast door een bezoek van de hulpsint en zijn pieten. Sinterklaasacties werden andere jaren ook al georganiseerd, door diverse organisaties. Daarom werd vorig jaar al het idee geopperd om de krachten te bundelen en gezamenlijk een grote Sinterklaasactie op te zetten: de Voedselbank, stichting Present, Humanitas, Scala, de gemeente Ooststellingwerf en natuurlijk met inzet van de Rotaryclub Oosterwolde kon dat dit jaar organisatorisch én financieel goed geregeld worden. Rotarians verzorgen 10 cadeaus en pakten ze mooi in. Voor anderen was dat door Corona niet wenselijk en zo werd er door Rotarians ook nog € 560.—euro geschonken om cadeaus te laten kopen.

Hulp van verschillende organisaties

De bekende jutezakken met cadeaus werden door vrijwilligers van Humanitas en maar liefst zes Rotararians coronaproof thuisbezorgd bij de kinderen t/m 12 jaar, uit gezinnen met een minimuminkomen. Aan oudere broers, zussen en ouders werd ook gedacht. Zij kregen een kleinigheidje of wat lekkers. ‘‘Het mooiste is als een Sinterklaasactie niet nodig is, maar het is fijn dat iedereen een gezellig Sinterklaasfeest kan vieren dankzij de hulp van verschillende organisaties’, vertelt Dominique Tacx van Scala , coördinator Sinterklaasactie.

Naast alle bovengenoemde organisaties werd de actie financieel mede mogelijk gemaakt door: Janke Dijkstra-de Groot Stichting, Top1Toys Oosterwolde en Albert Heijn Oosterwolde.

Al met al een heel geslaagde actie! Heel fijn dat onze leden ook de handen uit de mouwen staken: dat werd zeer gewaardeerd! Want het is al een hele logistieke organisatie om alle cadeaus te regelen, de zakken te vullen, routes uit te stippelen en dan is hulp bij het wegbrengen goud waard.

Hartelijk dank namens alle kinderen die mede dankzij de Rotaryclub Oosterwolde Sinterklaas konden vieren,