Boeken voor Voedselbankkinderen

Leesboeken voor kids voedselbank

juli 2021

Op initiatief van Rotaryclub Purmerend Waterland kwamen drie Purmerendse Rotaryclubs: Waterland, Polderland en Weidevenne in actie om een steentje bij te dragen aan het verminderen van leer- en leesachterstand bij kinderen als gevolg van o.a. de coronacrisis. Hiertoe werd samenwerking gezocht met Bibliotheek Waterland.

Norbert van Halderen, directeur-bestuurder Bibliotheek Waterland: “Goed kunnen lezen is essentieel voor een kansrijke toekomst. Goede kennis van de taal maakt het mogelijk om een opleiding te volgen en volwaardig mee te kunnen doen in de maatschappij. De beschikbare financiën thuis mogen hierin geen drempel zijn.”

Daarom kregen op 9 juli 2021 - aan het begin van de zomervakantie - alle kinderen van 0 tot 12 jaar die staan aangemeld bij de Stichting Purmerendse Voedselbank een boek cadeau. Naast het boek ontvingen de kinderen een stickervel én een uitnodiging om gratis lid te worden van Bibliotheek Waterland.

Ellen Otten, teamleider Educatie bij Bibliotheek Waterland, deelde de boeken en uitnodigingen uit: “We zijn erg blij met deze gift van de Rotary. Het is ontzettend belangrijk dat kinderen graag en veel lezen. Het was fijn om hen te kunnen vertellen dat er na dit nieuwe boek nog een bibliotheek vol boeken voor ze klaar staat.”

Voorafgaand aan het uitdelen waren Tamara Bierlee (Rotaryclub Purmerend Weidevenne), Wouter van Waardt (Rotaryclub Purmerend Waterland) en Diana Bakker (Rotaryclub Purmerend Polderland) aanwezig bij het inpakken van de boeken (op de foto v.l.n.r.).

Foto Els Broers