Overzicht activiteiten clubjaar 2018/2019

Beknopt overzicht van activiteiten en evenementen in clubjaar 2018/2019.

04/09/2018
Nazomerwandeling Zuidland

Nog voor het clubjaar officieel van start ging hielpen leden van Rotaryclub Purmerend-Weidevenne, samen met leden van Rotaryclub Purmerend-Polderland, bij de organisatie van een rolstoel avondwandeling onder het moto ‘de zomer voorbij’ voor de bewoners van zorgcomplex Zuidland.

11/09/2018
Officiële opening clubjaar 2018/2019

Op golfbaan Kavel II in de Beemster was er na het officiële gedeelte een bijzondere opening van het clubjaar: een partijtje footgolf. De entourage van een golfbaan, echter waar de holes niet worden bespeeld met een golfclub maar met de voeten.

02/11/2018 t/m 04/11/2018
Fellowshipweekend Breda

Een spectaculair weekend vol gezelligheid en activiteiten. Met rondleidingen bij het museum, de brandweer en hondenbrigade van vliegbasis Gilze-Rijen. Een diner en theaterbezoek in Oosterhout. En een bezichtiging van de Koninklijke Militaire Academie, met aansluitend een rondleiding door het centrum van Breda.

13/11/2018
Thema-avond ‘vocational service’

Een inspirerende avond waar in de vorm van een lagerhuisdebat door leden van de clubs uit de regio Waterland werd gediscussieerd over (ethische) dillema’s op het medisch, maatschappelijk en politiek vlak.

20/11/2018
Bedrijfsbezoek crematorium Schagen

Een informatief bezoek aan het Yardenhuis van Schagen. We kregen een uitgebreide rondleiding en werden geïnformeerd over alles wat met een uitvaart, afscheid en crematie te maken heeft. Van organisatie, catering, techniek tot asbestemming.

30/11/2018
Kerstactie ‘Do Good, Feel Good’ (1)

Ruim 750 kerstpakketten inpakken die werden verkocht aan bedrijven en particulieren. Met de opbrengst worden 500 kerstpakketten (zogenaamde weggeefpakketten) gefinancierd die worden bezorgd in de regio Waterland bij mensen die, om verschillende redenen, een steuntje in de rug kunnen gebruiken.

14/12/2018
Kerstactie ‘Do Good, Feel Good’ (2)

Inpakken van de 500 zogenaamde weggeefpakketten samen met leden van de zes Rotaryclubs in de regio Waterland. In de week voor Kerstmis zijn ze door meer dan 50 Rotarians bezorgd op de adressen die werden aangeleverd door o.a. maatschappelijke hulporganisaties.

18/12/2018
Kerstdiner

Tijdens het kerstdiner, dit jaar bij Kozee op de Koemarkt, is de Rotarian of the Year 2018 bekendgemaakt. Astrid Wouda kreeg uit handen van de voorzitter, Frank van Batenburg, de wisselbeker overhandigd, o.a. voor haar inzet bij de kerstpakkettenactie.

29/12/2018
Zingen in Zuidland

Namens onze club heeft een van onze leden, Joyce Vastenhouw, samen met haar zanggroep The First Ladies, een verrassingsoptreden verzorgd in Zorgcirkel Zuidland De drie dames bezochten een aantal afdelingen waar zij spontaan begonnen te zingen.

12/03/2019
Bedrijfsbezoek Gebr. van ’t Hek

Een gastvrije ontvangst, een indrukwekkende rondleiding en een interessante uitleg over alles wat te maken heeft met funderingstechniek, het slaan van damwanden en het (trillingsvrij) inbrengen van  verschillende soorten palen in vele bodemsoorten.

31/03/2019
Deelname Smaak van Waterland

Onze club behaalde de vierde plaats met het maken van een heerlijk dessert tijdens het door Moederclub Purmerend-Polderland georganiseerde evenement met als doel geld op te halen voor de Stichting Special Forces. Die zet zich in om sporten en bewegen voor mensen met een beperking mogelijk te maken.

2018/2019
Organisatie/coördinatie Vlielandkamp 2019

Actieve bijdrage aan de organisatie en coördinatie van het Rotary Vlielandkamp. Een landelijk initiatief waardoor jaarlijks honderd kinderen in de leeftijd van 8 tot en met 10 jaar, die zonder het kamp niet op vakantie zouden kunnen, meegaan naar het eiland Vlieland voor een onvergetelijke 10-daagse vakantie.

19/05/2019 t/m 24/05/2019
Feestweek Zuidland

Handen uit de mouwen bij de viering van het tienjarig bestaan van zorgcomplex Zuidland. Ondersteuning bij een rolstoel avondwandeling, samen met leden van Rotaryclub Purmerend, een optreden van The First Ladies, hulp bij verschillende activiteiten en het fotografisch vastleggen van alle evenementen.

18/06/2019
Bedrijfsbezoek Beemster Arboretum

Op de zwoele zomeravond van 18 juni brachten we een bezoek aan het Beemster Arboretum. Dit Beemster Bomenmuseum beheert in een parkachtige omgeving een unieke verzameling bomen en struiken. Het aantal soorten en variëteiten bedraagt maar liefst 2.600 en het totaal aantal bomen en struiken ligt rond de 6.000.

30/06/2019
Op stap met Zomerkampjongeren

Veertien jongeren, afkomstig uit verschillende landen, waren te gast bij de Rotaryclubs in onze regio in het kader van het zo genoemde Rotary Zomerkamp. De clubs zorgen ook voor het verblijf bij Rotaryleden thuis. Wij namen de jongeren mee naar Amsterdam voor een spannende iPad-challenge en een middag shoppen.

16/07/2019
Bestuurswissel

Een bestuurswissel maar dan zonder wissel. Het huidige dagelijks bestuur blijft in het volgende clubjaar in zijn geheel aan. Dus werd er ‘slechts’ gezellig bijgepraat tijdens de inmiddels eveneens traditionele barbecue. Gelukkig kon Marco Bijl voor het eerst na een zware operatie weer aansluiten.