Beroepenvoorlichting 2017

Drukke beroepenvoorlichting

RIJSSEN - In het Parkgebouw was het maandag 30 januari 2017 een komen en gaan van leerlingen en hun ouders. De komende bezoekers krijgen bij de balie een plattegrondje uitgereikt, zodat ze kunnen zien waar ze wezen moeten. Dat kan even zoeken zijn op het papier, want de tafeltjes met de voorlichters van de verschillende beroepen verspreid over het hele Parkgebouw, tot op het podium aan toe.

Ruim 850 leerlingen van het voortgezet onderwijs van scholen in deze regio bezochten, vaak vergezeld van een of meer ouders, deze beroepenvoorlichting. Voor elk van hen was bij één of meerdere voorlichters tijd vrijgemaakt om informatie te geven en vragen te stellen over dat specifieke beroep. Massa’s vragen worden deze avond gesteld over opleiding, baankans en werkervaring, én beantwoord. Het doel is dat de derdeklassers een reëel beeld krijgen van het beroep waarvoor deze leerlingen van plan zijn een opleiding te volgen. Ook de decanen van de scholen waren de hele avond aanwezig om informatie te geven over opleidingen.

De beroepencommissie van Rotaryclub Rijssen die deze bijeenkomst, samen met de Rotaryclubs Hellendoorn/Nijverdal en Bathmen de Schipbeek, organiseerde kan tevreden terugblikken op een druk bezocht en goed verlopen evenement.