Wandelen voor ALS

‘Wandel mee tegen de genadeloze ziekte ALS.’ Dat was het motto van de wandeltocht die september 2017 in Rijssen gehouden werd en georganiseerd werd door de wandelafdeling van AtletiekVereniging Rijssen en Rotaryclub Rijssen Regge Regio. De wandeltocht, met ruim 450 deelnemers, bracht aan deelnamegeld en vrije giften 3.500 euro op!
De cheque werd afgelopen week overhandigd aan ALS-patiënt Marietje Voortman-Flim, voor haar team ‘Rijssen klimt voor ALS’. Het volledige sponsorbedrag komt ten goede aan de stichting ALS. De familie is er blij mee. “Het heeft ons diep geraakt dat er zoveel geld bijeen is gebracht voor het onderzoek naar een oorzaak en geneesmiddel voor ALS.  We zijn er een beetje beduusd van”, liet Marietje Voortman weten.
Ook de opbrengst van de onlangs gehouden wijnactie door de Rotaryclub gaat naar deze stichting.