Talentenrad

Doel:
Talenten in het beroepsonderwijs/voortgezet onderwijs in ons gebied een gemeenschappelijk podium geven. Daardoor te motiveren en te inspireren.

Voor leerlingen metaal, hout, bouw, electrotechniek, installatie, lassen etcetera, maar ook de bakkersopleiding bijvoorbeeld. Zij doen mee aan regionale en landelijke wedstrijden en die ontwerpen/bouwsels/baksels worden dan getoond in het centrum van de plaatsen Rijssen en Goor (jaarlijkse wissel?). De ontwerpen worden naar het publiek gebracht, zodat niet alleen de leerlingen van de vakgroep er kennis van kunnen nemen, maar iedereen.

In Rijssen zitten veel opleidingen; leerlingen (en talenten) van deze opleidingen komen zeker ook uit de Hof van Twente. In Goor zelf heb je De Waerdenborgh.

De ontwerpen worden getoond buiten op straat of in (leegstaande) panden; op een koopavond of een zaterdag in het centrum, in samenwerking met gemeente (hal van gemeentehuizen), winkeliersverenigingen, bedrijven en natuurlijk scholen/opleidingen (die er ook een stand kunnen hebben met informatie).

Het Talentenrad kan uitgebreid worden met bijvoorbeeld muziektalent/sporttalent dat optreedt die avond/dag, maar in wezen gaat het om de talenten van de beroepsopleidingen. Zij staan centraal.