Recordopbrengst Poldertocht Kaag en Braassem voor Lilianefonds

De achtste editie van Kaag en Braassem Poldertocht die zondag 3 september is gelopen, is een groot succes geworden. De inschrijfgelden van de bijna 3000 deelnemers en de sponsorbijdragen brachten, inclusief verdubbelaar door een anonieme donateur, maar liefst € 25.000,- op voor het Liliane Fonds. Dit geld wordt gebruikt om het goede werk van  de centra van Cheshire Services in Ethiopië te ondersteunen.

Het Liliane Fonds werkt in de landen waarin zij actief is, samen met een lokale organisatie. In Ethiopië is dit Chesire Services. Onder het motto `Walking together` worden in de centra die deze organisatie runt, orthopedische schoenen, beugels en andere hulpmiddelen gemaakt voor en door (jonge) mensen met een handicap. Met de opbrengsten van de Poldertocht 2017 kunnen maar liefst 200 kinderen geholpen worden.

Donderdag 7 september werd tijdens een feestelijke Rotary-clubavond de cheque met dit bedrag in ontvangst genomen door Erma Rotteveel namens het Liliane Fonds. Annemieke de Man van Rotaryclub Roelofarendsveen en Anja van Dongen van ijsclub Alkemade, al jarenlang twee drijvende krachten achter de organisatie van de Poldertocht, reikten de cheque uit. Dit gebeurde in aanwezigheid van Arie en Viola Akerboom van de Veense Bukker, die hun groencentrum als start- en finishplaats ter beschikking hadden en een aantal vertegenwoordigers van de gezamenlijke ijsclubs, samen met Rotary Roelofarendsveen de organisatoren van de Poldertocht.