Verkoop van bloembollen bij Stadtsfeste in Stolzenau

Samen met RC Stolzenau op de Stadtsfeste.

auteur Cor Wagemkaers 29 augustus 2011

Eenmaal in de twee jaar vinden in Stolzenau Stadtfeste plaats. Onze zusterclub in Stolzenau grijpt telkens de kans om tijdens die feestdagen geld voor een goed doel te verzamelen en om de Rotaryvlag in het dorp te laten wapperen; showing the flag. Onze club wordt steeds uitgenodigd om samen met RC-St aan fundraising te doen.

Dit jaar was het doel: Neue Bucher fur die Stolzenauer Gemeindebucherei.

RC-St maakte heerlijke cocktail drankjes , met en zonder alcohol en onze club verkocht overheerlijke tulpenbollen in kleurrijke zakjes. Met de auto van Rob Oudshoorn werden de zakjes in vijf kratten Duitsland ingevoerd.

Rob Oudshoorn en Peter Melman en Cor Wagemakers vertegenwoordigden onze club, helaas moesten twee andere leden op het laatst afzeggen.   Met veel kunst en vliegwerk en handen en voetwerk werden de bollen aan de man/vrouw gebracht. Op het einde van de middag had het Sassems team meer dan 400 euro binnen gehaald en dat was ook het netto bedrag omdat de bollenleverancier de bollen gratis ter beschikking stelde. De totale opbrengst is mogelijk 200 euro hoger.

Fellowship tussen onze twee clubs is weer eens met een hoofdletter geschreven!