Bestuurswissel 23 juni 2012

COR VOOR PAMPUS

Tja, met een beetje weemoed namen we dan afscheid van Tea. Een jaar lang voorzitter met een verfrissende nieuwe stijl; en dan niet alleen haar kleurige leggings. In een van de ondergrondse ruimtes van fort Pampus nam Tea Boudesteijn afscheid als voorzitter. Niet zonder te refereren aan al dat goede wat het afgelopen jaar is gepasseerd. Onze Belgische (met 7 leden/partners en een dochter met paardenstaart aanwezig), Duitse (met 2 leden) en Engelse (met 1 lid + partner) gasten moest wel de moed in de schoenen zinken als ze die berg van activiteiten aan zich voorbij horen trekken. Maar ja, Rotaryclub Sassenheim is dan ook wel wat groter (48 leden, inclusief 4 nieuwe).

En dan leidde Tea de nieuwe voorzitter Cor Wagemakers in. Dat ging gepaard met een welhaast militaire discipline: eerst moest Cor zijn overhemd losknopen (z’n boord althans) om een Rotary-strikje omgeknoopt te krijgen. Vervolgens krijgt Cor een fluitje, dat hij met speels plezier en een zekere gretigheid doorlopend gebruikte om het gezelschap tot de orde te roepen. En natuurlijk kreeg hij de voorzittersketting omgehangen, waarmee hij echt de nieuwe voorzitter 2012/2013 werd. Tea overhandigde Nia een prachtige struik bloemen voor het feit dat zij Cor voor een jaar aan de Rotary moest afstaan.

In zijn inaugurale rede zei Cor zo’n twee jaar geleden de vraag te hebben gekregen of hij voorzitter wilde worden. Nog tijd genoeg om daarover na te denken, meende hij. Maar die twee jaar gingen zo snel voorbij, dat het nu te laat was om nee te zeggen. Dus maar een duidelijk jaarplan gemaakt.

In overleg met Carol en de programma commissie werd het jaarthema ‘diversiteit’ gekozen. Daar kan je alle kanten mee op. Cor hoopt dat dit jaar het Mumbai project te kunnen afronden en het Sumve-project (Tanzania) definitief te kunnen opstarten.

Cor sluit af met een welgemeend ‘dank-je-wel’ en bloemen voor Tea en een fles wijn voor Bauke, die nu weer ten volle van Tea kan genieten.

Dit alles, na een stormachtige vaart van Muiden naar Pampus en een rondleiding door het grote fort Pampus, waar de firma Krupp alle ijzerwaren, van kanonnen tot kachels uit hadden gesloopt. Veel van het gesloopte hout is vermoedelijk terug te vinden in de huizen in Muiden en omgeving.

Vervolgens ging het gezelschap aan de drank, waar het cateringbedrijf Weesperplein voor voortreffelijke hapjes had gezorgd. De drie voorzitters van Stolzenau, Ashford en StPietersLeeuw bedankten in ruime mate de nieuwe voorzitter en overlaadden hem met geschenken.

Daarna togen de gasten, de partners en de leden zelf in een lange rij langs de schalen met heerlijke pastasalade, huzarensalade, sla met tomaat en mozzarella en broodjes met kruidenboter. Enige verwarring ontstond bij de satésaus. Moest die nu eerst worden opgeschept, alvorens bij de BBQ saté, hamburger, speenvarken en/of zeewolf in folie op het bord te krijgen of erna?

Tevreden vertrok het gezelschap om 20.00 uur weer met de boot naar de haven van Muiden om vervolgens moe en verzadigd huiswaarts te gaan.

Verslaggever : Paul Vogels

Foto’s : Dick IJsselmuiden