Hulp aan straatkinderen in Mumbai

Project Mumbai van start

Straatkinderen bijna onder dak

auteur Paul Vogels 23 november 2011

De 2 jongens die zich de handen warm houden hebben wij van het internet geplukt.

In Mumbai zijn de eerste renovatie werkzaamheden aan de drie ‘day care centers’ van de Salaam Baalak Trust (SBT) voor de opvang van straatkinderen begonnen. Namens Rotary St. Pieters Leeuw en Sassenheim was Luc Meys bij de aftrap van de renovaties aanwezig. Naar verwachting zullen deze reparaties en renovaties eind december zijn afgerond. Vervolgens komt in de loop van januari het bestelde meubilair, het onderwijsmateriaal, de computers en andere benodigde spullen.

In de tussentijd beginnen de Çareer Courses –voortgezet onderwijs - voor 18 tot 22 jarigen die al enkele jaren in het project hebben meegelopen. Zij worden met name getraind voor ‘Hospitality and Restaurant’ sector en Confectie-industrie. Het zijn onder andere leden van de Inner Wheel Club van Bombay Mid Town die onderwijs geven.

Her own creation…….

Dankzij dit gezamenlijke project van de drie Rotary clubs: Bombay Mid Town, St Pieters Leeuw en Sassenheim, gesteund met een Global Grant van de Rotary Foundation, kunnen straks weer elk jaar meer dan 500 straatkinderen door opvang en onderwijs een kans krijgen op een fatsoenlijk leven met werk en een dak boven hun hoofd.

Dit is een gemeenschappelijk project van de Rotary Clubs Sint Pieters Leeuw (B), Bombay Mid-Town (In) en Sassenheim (NL).