22 september 2015: Succes in Sumve

150922 Rotary SUMVE ziekenhuisproject groot succes

Rotary afdeling Sassenheim doneert 23.000 € voor ziekenhuis in Sumvee (Tanzania).

Dinsdag 22 September hebben wij in de vorm van een gieter als Rotary Club Sassenheim 23.000 € mogen overhandigen aan Dirk en Tineke Vink (2e en 3e van rechts). Zij zetten zich al jaren vol passie in voor Sumve. Rotary afdeling Sassenheim heeft dit bedrag met verschillende acties bijeen weten te brengen.

Van dit bedrag worden drie projecten gerealiseerd:
Opknappen van het vrouwen toiletblok
Bouw van een wasplaats
Aanschaf van een transformator en aansluiting op het elektriciteitsnet

Dit laatste is hard nodig omdat deze transformator het ziekenhuis de hele dag zal gaan voorzien van water. Momenteel is er alleen water van 8 tot 10 uur waardoor in die uren water in emmers moet worden opgevangen om de rest van de dag water te kunnen gebruiken. Er zijn in totaal 350.000 mensen afhankelijk van dit ziekenhuis.