16 februari 2016: Rotary uitwisselingsprogramma's

Rotary uitwisselingsprogramma’s: geef je nu op!

Rotary organiseert jaarlijks een aantal uitwisselingsprogramma’s. De Rotaryclub Sassenheim doet hier zeer actief aan mee. Heb je belangstelling voor een van de programma’s geef je op via het contactadres Nachtegaallaan 9 2172 JP Sassenheim.

Rotary is een internationale organisatie die begrip en goede betrekkingen tussen mensen , organisaties en staten wil bevorderen. Ze doet dit onder andere door medewerking te verlenen aan vier verschillende uitwisselingsprojecten voor jongeren.

Heel actueel is er tot eind april nog gelegenheid zich aan te melden voor een Zomerkamp, waarbij Rotary Sassenheim een of twee jongeren wil uitzenden voor twee weken vakantie met een groep internationale teenagers (15 -21 jaar) in een andere land, waar zij bij een lokale Rotary club in families verblijven en worden geëntertaind. Reiskosten en zakgeld zijn voor eigen rekening.

Andere Rotary jeugdprogramma’s:

Rotary Nederland organiseert jaarlijks het Vlielandkamp of een ander zomerkamp voor een kind tussen 8 en 10 jaar uit kansarmere gezinnen. De volledige kosten zijn voor rekening van Rotary Club Sassenheim.

Een ander interessant programma is de internationale jaaruitwisseling, waarbij Nederlandse jongeren (16-19 jaar) worden uitgezonden naar overzee voor een jaar. Als tegenprestatie ontvangt de uitzendende club een jongere voor een jaar.

Heb je belangstelling voor een van deze programma’s, maar met name op korte termijn de deelname aan een zomerkamp, geef je dan op bij de secretaris van Rotaryclub Sassenheim, Hans Juffermans. of meld je aan via deze link: http://www.rotary.nl/yep/scholier/camps/

Foto

De 27 jongeren verbleven het schooljaar 2014/2015 bij verschillende Rotaryclubs in Nederland. Ze ontvingen hun uitwisselingscertificaat tijdens een door club Sassenheim georganiseerd emotioneel afscheidsfeest bij het clubhuis van Tjarda.