Zeven sprongen in de Sassenheimse haven

Zeven sprongen in de Sassenheimse haven.

Op en rond de haven in het Voorhavenkwartier te Sassenheim vond op 3 juli het Harbour Concert plaats. Met 18 sloepen en in totaal bijna 500 deelnemers werd er feest gevierd met top-entertainment van de coverband Soulbeach. De organiserende Rotaryclub Sassenheim, samen met brasserie Hemels, heeft hiermee geld verzameld om de stichting voor verstandelijke en meervoudig gehandicapten” de Zevensprong” te helpen.

Met een zon in top werd het concert te drie uur geopend; de voorzitter van de Rotaryclub, Marco Beijersbergen, gaf aan dat de club zich voor de locale en de internationale gemeenschap wil inzetten en deze keer gekozen heeft voor de ondersteuning van de Zevensprong, gevestigd in de Rusthofflaan in Sassenheim.

Samen met de DJ Bob zorgde de band ervoor dat er genoten kon worden; hits van vroeger en hits van nu volgden in een opwindend ritme elkaar op. De nieuwe hits werden door vele aanwezigen meegezongen en waarop op het laatst zelfs werd gedanst.

Burgemeester Carla Breuer genoot als gast in een van de sloepen van het spektakel.

Ook was er een vertegenwoordiging van de Rotary contactclub uit Stolzenau ( Dtl) aanwezig.

Exact te 17.00 uur sloegen de deelnemers van de Bollenband enthousiast op hun houtjes. De bekende melodieën werden met geklap van het publiek begeleid. De voorzitter van de Zevensprong, Epco Boerema, stelde “dat er vele vrijwilligers nodig zijn om onze wekelijkse activiteiten te kunnen uitvoeren; zoals zwemmen, gymnastiek, rolstoeldansen en natuurlijk het ritmisch musiceren in de Bollenband en wij zijn blij dat de stichting nu de gelegenheid krijgt om meer bekend te worden en dat we natuurlijk ook steun krijgen via dit concert”

Na afloop van het eerste concert, in 2015, hebben omwonenden wensen en klachten geuit. Het organiserend comité had daarna alle omwonenden voor overleg uitgenodigd, hetgeen ertoe heeft geleid dat er goede afspraken gemaakt zijn, waarna de gemeente de vergunning wilde verstrekken. Vele omwonenden hebben zichtbaar genoten. Nadat de band even voor acht uur de aanwezige kinderen uitgenodigd had op het podium te verschijnen, sloten zij al swingend en zwaaiend het grandioze Concert af.