Daarom zijn wij lid van Rotary Schagen

J:\MARGRET\PRIVE\Rotary\Website\Nog op website\ledeninfo\DSCN15251.jpg

Jacqueline Geertzema: Kernwoord Inspirerend

Inspirerend en gezelligheid zijn voor mij kernwoorden van Rotary Schagen. De Rotary kwam voor de tweede keer op mijn pad en deze keer besloot ik lid te worden. Voelde mij gelijk erg welkom, het is een gezellige groep mannen en vrouwen met zeer verschillende beroepen. En er is wekelijks tijd om tijdens de borrel te sparren over van alles.

De bijeenkomsten verbreden mijn horizon, kennis en netwerk en dat vind ik ontzettend leuk. Sprekers over andere beroepen, bezigheden, lezingen over bijzondere onderwerpen, een inkijk bij andere bedrijven, het gebeurt allemaal bij Rotary Schagen. Ik krijg daar veel energie van.

J:\MARGRET\PRIVE\Rotary\Website\Nog op website\ledeninfo\DSCN15301.jpg

Mariëtte Dekker: kernwoord Uitbreiding kennisnetwerk

De vraag of ik lid wilde worden van Rotary Schagen, kwam voor mij op het juiste moment: het bedrijf liep lekker, de kinderen waren wat zelfstandiger en ik wilde graag mijn kennisnetwerk uitbreiden.
Het concept van een informeel en professioneel netwerk sprak mij zeer aan.
Ondertussen ben ik er achter gekomen dat Rotary veel meer is:

- Leuke internationale contacten: enerzijds een betrokken zusterclub uit Tewkesbury (Engeland) anderzijds een prachtige reis naar Gambia waar wij het project bezochten waarbij meisjes geholpen worden met een studie.
- Inspirerende bedrijfsbezoeken: je komt bij innoverende bedrijven van Rotary leden of externe relaties. De businessmodellen vormen voor mij een waardevolle reflectie.
- Gezellige wekelijkse bijeenkomsten, feestjes en uitjes: de hartelijkheid en oprechte belangstelling van alle leden ervaar ik iedere keer weer als een warme deken.

Kortom, ik ben heel blij dat ik de stap destijds heb genomen en hoop veel nieuwe leden te introduceren bij onze club Rotary Schagen

J:\MARGRET\PRIVE\Rotary\Website\Nog op website\ledeninfo\DSCN15231.jpg

Peter Groeneveld: kernwoord Saamhorigheid

Het lidmaatschap van de Rotary is voor mij zeer waardevol gebleken. Het brengt mij in contact met mannen en vrouwen uit zeer verschillende beroepsgroepen. Met elkaar deel je kennis en kunde en bespreek je vele onderwerpen, een zeer welkome aanvulling op mijn dagelijkse werkzaamheden als tandarts.

Daarnaast neem je deel aan allerlei projecten, die ten goede komen aan de gemeenschap. Rotaryclub Schagen is daarin vooral lokaal actief hetgeen mij erg aanspreekt. Daarbij is het een club waarin mannen en vrouwen zich goed thuis voelen. De saamhorigheid en gezelligheid binnen de club is groot en met elkaar hebben we al veel bereikt.

J:\MARGRET\PRIVE\Rotary\Website\Nog op website\ledeninfo\DSCN15172.jpg

Gerard Kistemaker: Kernwoord Spectrumverbreding

Voor mijn lidmaatschap van de Rotary was ik erg met mijn beroep (akkerbouwer) bezig. Eenmaal lid kwam ik in aanraking met veel meer aspecten van de maatschappij zodat mijn spectrum erg werd verbreed. Het contact met de andere leden, de bedrijfsbezoeken en de acties die ondernomen worden voor goede doelen spreken me nog steeds erg aan. Rotaryclub Schagen is een gezellige geïnteresseerde groep mannen en vrouwen die open staan voor de maatschappij en waarbij je jezelf ook breder kunt ontwikkelen.

J:\MARGRET\PRIVE\Rotary\Website\Nog op website\ledeninfo\KENN0577-bewerkt.JPG

Patrick van Emmerik: Kernwoord Inspiratie

Rotary is voor mij naast lekker eten met gezellige gesprekken, vooral inspiratie.

Elke bijeenkomst een andere spreker of bedrijfsbezoek. De ene keer een accountant, de andere keer een lezing over ons zorgstelsel en de week erna krijgen we te horen hoe een broccoli teler zijn bedrijf organiseert. Allemaal verhalen die mij persoonlijk verder ontwikkelen en mij zowel privé als zakelijk vooruit helpen.

Verder vergroot het lidmaatschap van de Rotary mijn netwerk. Spreek ik inspirerende mannen en vrouwen en ondersteunen wij samen de samenleving van Schagen en omgeving. Dit kan zowel financieel als met het inbrengen van kennis. Samen zijn wij Rotaryclub Schagen