Sollicitatieproject Regiuscollege Schagen

Sollicitatieproject Regius College Schagen 2024

29 januari 2024

In klas 4 van het VMBO-TL is het maken van een Curriculum Vitae en het voeren van een sollicitatiegesprek een onderdeel van het lesprogramma. Het Regius College en Rotaryclub Schagen omarmen dit project met de leden en leden van zusterclubs uit de regio. Daarnaast helpen nog veel vrijwilligers vanuit het bedrijfsleven in en om Schagen bij dit project om de Regius-leerlingen iets mee te geven voor hun verdere loopbaan.

De leerlingen die deze middag komen solliciteren hebben aan de hand van een project in de klas een Curriculum Vitae gemaakt. Ze hebben een “droombaan” kunnen uitkiezen en daarbij een vacature op het internet opgezocht. Ook hebben zij een korte pitch voorbereid om zich te presenteren: Solliciteren op een moderne manier. Best spannend natuurlijk. Ze gaan zich ongetwijfeld allemaal van hun beste kant laten zien! Het CV en de pitch worden beoordeeld en alle leerlingen kregen na afloop feedback over het gesprek.

Een kort videoverslag is hier te zien: https://www.youtube.com/watch?v=Td7jQiz8zi8&t=3s