60 kerstpakketten

60-Kerstpakketten

Rotaryclub Schoonhoven heeft dit jaar het initiatief genomen voor een bijzonder project door het beschikbaar stellen van ruim 60 kerstpakketten voor eenzame ouderen en voor gezinnen die het financieel minder breed hebben. Juist met oog op de kerstdagen leek het deze Schoonhovense serviceclub een mooie gedachte een hart onder de riem te steken door hen een goed gevuld kerstpakket aan te bieden.

Om dit te kunnen realiseren is contact gezocht met de lokale afdeling van De Zonnebloem, die zich al jaren inzet voor eenzame ouderen en mensen met een beperking. Daarnaast is ook aan de Schoonhovense kerken gevraagd om te inventariseren welke gezinnen in aanmerking zouden komen voor een mooi pakket.

De commissie Community van Rotary Schoonhoven houdt zich vooral bezig met lokale en regionale goede doelen, projecten en organisaties en organiseert jaarlijks een wijnproject waarvan de opbrengst hiervoor beschikbaar wordt gesteld.

Deze kerstpakkettenactie kreeg bovendien een extra stimulans dankzij de PLUSmarkt Van Velzen Lopik en de PLUSmartk Rechtuyt Schoonhoven die meteen enthousiaste reageerden door de pakketten samen te stellen met smaakvolle maar ook met veel praktische artikelen. Dankzij deze mooie samenwerking tussen beide supermarkten, De Zonnebloem, de Schoonhovense kerken en Rotary Schoonhoven konden onlangs alle pakketten worden overhandigd.

Foto: Namens De Zonnebloem namen vrijwilligers Willy van Engelen en Hennie Lambooij de Rotary-pakketten met plezier in ontvangst.