Matteüspassion

Matthäuspassion

Op 20 maart organiseerde Rotaryclub Schoonhoven in samenwerking met Rotaryclubs Oudewater en Woerden de uitvoering van de Mattheus Passion.

De Matteüspassie van Johann Sebastian Bach is zijn meest bekende en in ieder geval zijn langste oratorium. De Matteüspassie vertelt het lijdens- en sterfverhaal van Jezus als in het evangelie volgens Matteüs.

Uitvoerende: Amsterdams Studentenkoor (75 pers), het Nieuw Amsterdams Kinderkoor (30 pers) en Strijkorkest Lundi Bleu (40 pers), alles onder leiding van Servaas Schreuders.

Solisten:

Evangelist: Scott Wellstead

Christus: Rick Zwart

Sopraan: Varvara Tishina

Alt: Eline Welle

Tenor: Tigran Matinyan

Bariton : Michael Wilmering

organist: Jaap Zwart

Lokatie: Franciscuskerk Oudewater

De kaarten waren in mum van tijd uitverkocht. Door de Rotaryclubs is er gekozen om de meeropbrengst van deze uitvoering ten goede te laten komen aan vluchteling-studenten in Het Groene Hart en wel via de Stichting voor vluchteling-studenten UAF. www.uaf.nl