Oliebollen 2012

Rotary Son verruilt kerstbomen

voor oliebollen verkoop.

Geen hekken met kerstbomen en enthousiaste Rotarians dit jaar aan de Amerikalaan in Son. De inmiddels traditionele jaarlijkse kerstbomen verkoop van Rotary Son heeft dit jaar plaats gemaakt voor Oliebollen. De vuurkorf en de glühwein worden verplaatst naar de Heistraat 3, bij Bakkerij Schellens in het centrum van Son.

“Het is wellicht even wennen voor de inmiddels grote groep vaste kerstboom klanten, maar ieder jaar werden er minder bomen verkocht. De concurrentie werd steeds groter en ook de gratis brengservice stond niet meer in verhouding met de opbrengst van de actie”, aldus Arnout Verheij, voorzitter van de Kertsbomen commissie binnen Rotary Son.

De kerstbomen verkoop bracht ieder jaar zo’n € 1.500,00 tot, in de betere jaren, zelfs € 2.500,00 euro op voor een goed doel. Maar Rotary zal Rotary niet zijn als daar niet een passend alternatief voor is bedacht. “We willen deze opbrengst niet verloren laten gaan, dus bedachten we een nieuwe actie”, aldus Verheij.

In samenwerking met Roel van Gemert van Bakkerij Schellens worden verse oliebollen gebakken, verkocht en bezorgd voor het goede doel. Op oudejaarsdag 31 december van 8.30u. tot 15.00u. verkoopt Rotary Club Son bij Bakkerij Schellens aan de Heistraat 3, vanuit een bak- en verkoopstand, versgebakken oliebollen. Op donderdag 27, vrijdag 28, zaterdag 29 december, woensdag 2 en donderdag 3 januari is het zelfs mogelijk om bij voorintekening oliebollen te laten bezorgen. “Een uitstekend idee voor bedrijven om hun personeel te trakteren”, aldus Erik van de Vijver die de actie samen met Arnout Verheij organiseert. De leden van de Rotary bezorgen uiteraard óók op de industrieterreinen, zoals Ekkersrijt en Esp. Voor de bezorgservice wordt een minimale bestelling van 25 oliebollen gehanteerd (kosten € 30,--  inclusief bezorgkosten van € 5,-- en BTW). Ook bestaat de mogelijkheid om in combinatie met de oliebollen één of meerdere flessen Prosecco te bestellen à € 10,--. Het bestelformulier voor de oliebollenactie, óók voor particulieren, vindt u hier .

In de periode van 27 december t/m 3 januari verkoopt Bakkerij Schellens in de winkel óók de oliebollen ten gunste van Rotary Son en het Goede Doel. De oliebollen kosten € 1,00 per stuk en je kan kiezen tussen neutrale oliebollen, of oliebollen met rozijnen. Bij uw bestelling kan desgewenst poedersuiker worden geleverd.

Als ‘Goed Doel’ is dit jaar gekozen voor de sponsoring van het Bijna Thuis Huis in Son.

Het Bijna Thuis Huis biedt in de eigen woonomgeving een plaats aan de ongeneeslijk zieke dorpsgenoot. In het bijzijn van naasten, vrienden en bekenden kan hij of zij afscheid nemen van alles wat dierbaar is. En wel in een huiselijke sfeer. De zorg richt zich hierbij op het 'leven', op weg naar het sterven. Het uitgangspunt is de kwaliteit van leven voor de gast en diens naaste(n).

De (para-)medische, verpleegkundige en geestelijke verzorging wordt verleend door een team van professionele hulpverleners. Dit zijn onder meer de (eigen) huisarts, wijkverpleegkundige, zorgverleners en speciaal opgeleide vrijwilligers. Samen met de mantelzorgers staan deze hulpverleners de gasten bij tijdens hun laatste levensfase.

Het Bijna Thuis Huis is er voor alle inwoners van ons dorp, ongeacht leeftijd, levensovertuiging of persoonlijke leefstijl. Ook zij die een directe relatie hebben met ons dorp kunnen in overleg van de voorziening gebruik maken.

Rotary Club Son rekent ook met deze nieuwe actie op uw warme belangstelling!