Benefiet concert mei 2017

Benefietconcert

Op 28 mei 2017 organiseerde de Rotaryclub Utrecht Fletiomare voor de eerste keer het benefietconcert van het Cuypers Ensemble. Wegens groot succes herhalen wij dit op zondag 27 mei 2018.

Het concert van 2017 had onder andere als goede doel om de muziekeducatie in ons verzorgingsgebied te ondersteunen. Dit doel wordt uitgevoerd door het Kunstencentrum Nieuwe Vaart, in de volksmond de muziekschool in Vleuten. Op 21 februari 2018 hebben wij Reinold van Zijl, directeur van Nieuwe Vaart een cheque kunnen overhandigden en heeft hij de besteding van het geld toegelicht.

Een trotse Van Zijl vertelde dat de leerlingen bij Nieuwe Vaart door hun goede opleiding bij mooie orkesten terecht komen. “Helaas wordt er op scholen maar minimaal muziek gedoceerd”, aldus Van Zijl. Daarom geeft hij op sommige scholen muziekles. “Ik kom dan met een auto vol met muziekinstrumenten binnen." Van Zijl vervolgt: “We zijn altijd op zoek naar bruikbare en toegankelijke instrumenten voor kinderen. We zijn heel gelukkig dat we nu met deze bijdrage van de Rotaryclub Utrecht Fletiomare extra instrumenten kunnen kopen voor de begeleiding op scholen."

De avond werd omlijst met jazzmuziek door twee muziekleraren van Nieuwe Vaart: Carlos Matos, pianist en Dick de Graaf, saxofonist. En daar waren wij weer heel dankbaar voor!

oto van Annette Kimman.

Op zondagmiddag 28 mei 2017 organiseerde Rotary Utrecht Fletiomare een benefietconcert in de Theaterzaal van Castellum Hoge Woerd in de Meern.

Het concert werd verzorgd door het Cuypersensemble onder leiding van Maurits Wijzenbeek. Het orkest bestaat uit violisten, altviolisten en cellisten. Stuk voor stuk getalenteerde musici tussen de 10 en 17 jaar oud. Het ensemble bestaat sinds 1982 en telt in steeds wisselende samenstelling in totaal ruim dertig kinderen. (www.cuypersensemble.nl)

Het goede doel:

Rotary Utrecht Fletiomare wil kunstencentrum Nieuwe Vaart, aanbieder van een breed palet muziekeducatie in onder andere Vleuten-de Meern, Leidsche Rijn financieel helpen om de aanschaf van instrumenten mogelijk te maken. Om zodoende muziekles in het basisonderwijs te kunnen stimuleren.

Voor dit project hebben we geldelijke ondersteuning (Grants) verkregen van de Rotary Foundation (TRF). En ondanks het prachtige weer die zondagmiddag was het een groot succes.

Luister voor een indruk van de muziek via: HIER