Onze Rotary visie

Een voor allen en allen voor een. Dit motto van de drie musketiers hebben we gekozen als leidraad voor onze bestuursperiode. De Rotaryclub Voorburg definieert haar rol in de veranderende maatschappij steeds opnieuw: midden in de lokale samenleving, met oog voor elkaar en vooral voor de mogelijkheden en behoeften van onze omgeving. Zo hebben wij contacten met de gemeente, andere goede doelen organisaties, ondernemersverenigingen, sportclubs en maken we gebruik van elkaars sterke punten.

De basis voor de Rotary als serviceclub door de jaren heen wordt het beste weergegeven door wat bekent staat als de “four way test”. Uiteraard geeft ieder persoon zijn of haar invulling aan de antwoorden, maar als Rotaryclub Voorburg omarmen we test

Door de verplichte aanwezigheid af te schaffen en wisselende avond en lunchbijeenkomsten in te stellen, gekoppeld aan een lage basiscontributie met een “pay per use” per bijeenkomst en een open sfeer voor sprekers en introducees proberen we de drempel voor iedereen (mannen én vrouwen) zo laag mogelijk te maken. De “Heerenclubs” zijn al in de vorige eeuw afgeschaft.