IQ quiz

Achtergrond van de IQ-Quiz bij Rotary Club-Vliet

Het idee voor de IQ-Quiz ontstond nadat Leo Achterberg, lid van Rotary Club Etten-Leur, in 2011 op bezoek was en ons met groot enthousiasme vertelde hoe zijn club al 16 jaar succesvol een IQ-Quiz organiseerde. Op 23 November 2012 reisde een delegatie van Rotary Club Voorburg-Vliet af naar de IQ-Quiz avond in Etten-Leur, om deel te nemen en eens te zien hoe alles in zijn werk ging. Ze waren erg onder de indruk hoe een zaal met 30 teams met elk 10 team-leden, soepeltjes 12 ronden met quiz vragen kreeg voorgeschoteld, er ook tussendoor 3 rondes van het rad van avontuur werden gedraaid, en er een Etten-Leurs toneelgezelschap de laatste vraag betreffende het Nederlandse lied ten uitvoering bracht en vervolgens de hele zaal aan het meezingen kreeg. Als klap op de vuurpijl verscheen toen de einduitslag op het scherm en mocht onze club de in Brabant felbegeerde wisselbeker meenemen naar “boven de rivieren”.

Dit bezoek was voor Rotary Club Voorburg-Vliet de aanleiding om zelf serieus een IQ-Quiz te gaan organiseren. In november 2013 reisde men wederom af naar Etten-Leur om opnieuw mee te doen maar dit keer ook om achter de schermen te kijken hoe alles in detail in zijn werk ging. Alle medewerking werd gegeven van Rotary Club Etten-Leur. Dank gaat daarom ook uit voor de support en de tips die uit Brabant  gekomen zijn ; het heeft het organiseren van IQ-Quiz sterk geholpen en bijgedragen aan het succes.