Wijnproject

Goede wijn voor goede doelen

U geniet van een heerlijk glas wijn en steunt daarmee de goede doelen van Rotaryclub Wamel Maas en Waal. Een mooie win-winsituatie, dus. Speciaal voor u hebben wij een heerlijke kwaliteitswijn zelf uit Frankrijk gehaald.

Voor slechts €7,- bestelt u bij ons een heerlijke fles Chateau du Donjon Grande Tradition 2014; een echte Appellation d’Origine Contrôlée: Minervois. Levering per doos á 6 stuks voor €42,-, exclusief bezorgkosten buiten onze regio, of in overleg.

Stuur een mailtje aan wijn@rcmw.nl en geef door hoeveel flessen u wilt hebben.

De wijn

Chateau du Donjon Grande Tradition 2014

Appellation d’Origine Contrôlée: Minervois.

In een warm Mediterraan klimaat groeien de Grenache Noir, Syrah en Carignan druiven op een steenachtige grond en op klei- en kalksteen hellingen. Na een selectieve pluk vindt vinificatie plaats door langdurige fermentatie met strenge temperatuurcontroles. Zo ontstaat een heerlijke, robijnrode wijn met een complex karakter met tinten van rood fruit en specerijen.

De eerste indruk is vol en krachtig, waarna een mooie mondbalans ontstaat. De wijn heeft een lange, aromatische afdronk. De ideale serveertemperatuur is 16 tot 17 graden Celsius. De wijn heeft een bewaartijd van 6 tot 8 jaar en past bij ieder drinkmoment. Specifiek is de wijn heerlijk bij gegrild en gebraden roodvlees en bij kaas.