Lidmaatschap voor jongere leden

Het hybride lidmaatschap

Rotaryclubs zijn al van oudsher op zoek naar leden die betekenisvol voor de club zijn; steeds vaker zijn we op zoek naar jónge waardevolle leden. Zo bewaken we een evenwichtige leeftijdsopbouw binnen de clubs. Een belangrijke bron voor jongere leden zijn clubs van Rotaract; dit zijn naar het voorbeeld van Rotary enthousiaste serviceclubs, speciaal gericht op young professionals tussen de 18 en 35 jaar. In onze regio is Rotaract Rivierenland actief en verschillende Rotaryclubs in onze regio hebben een Rotaractor ‘geadopteerd’. Dit betekent dat één keer per maand een Rotaractor bij onze club als gast aan tafel aanschuift.

Als een Rotaractor het Rotaractlidmaatschap binnen een aantal jaar moet beëindigen (bijvoorbeeld op grond van de leeftijdsgrens), en hij of zij wil na die periode lid worden van onze club dan kunnen beide lidmaatschappen worden gecombineerd tot het hybride lidmaatschap. Een hybride Rotarylid verdeelt dus zijn of haar aandacht en aanwezigheid over deze twee clubs. Deze regeling is alleen voor Rotaractors bedoeld, ook om de overgang van Rotaract naar Rotary te bevorderen. Bovendien kunnen de Rotaractors zodoende hún taken en activiteiten op een zorgvuldige manier weer aan nieuwe Rotaractors overdragen waardoor het Rotarywieltje blijft draaien!