We stellen ons voor

Het jaarthema van Rotary International is: Imagine. En ook Rotaryclub Maas en Waal hanteert dit jaar dit thema.

We stellen ons namelijk voor dat wij als club het verschil kunnen maken voor mensen en onze omgeving: dichtbij, maar ook verder weg. We willen met onze activiteiten en projecten een bijdrage leveren aan onze leefomgeving door bijvoorbeeld jaarlijks mee te helpen bij het jutten in de uiterwaarden van Maas en Waal. Maar ook door dienstbaar te zijn aan mensen die het minder hebben getroffen dan wij, bijvoorbeeld door ons geregeld in te zetten bij acties voor de Voedselbank. Daarnaast steunen we ook het wereldwijde project: End Polio Now. En bieden we steun aan projecten in verband met de oorlog in Oekraïne. Ons motto is niet voor niets: Service above self.

Alhoewel wij een kleine club zijn, zijn we reuze actief in het Land van Maas en Waal en ook daarbuiten. We komen wekelijks bij elkaar en bespreken tijdens de clubbijeenkomsten te ondernemen activiteiten of we luisteren naar sprekers met inspirerende onderwerpen.

Rotarians noemen zich het liefst People of Action. Daarom steken we bij voorkeur onze handen uit de mouwen en helpen mee met plaatselijke initiatieven of ondersteunen (landelijke) organisaties als er een beroep op ons wordt gedaan.

We stellen ons graag aan u voor en nodigen u uit om kennis met ons te maken. Wie weet maakt u binnenkort mét ons ook het verschil!

Mariecke Schipper

Voorzitter Rotaryclub Maas en Waal