Strategie/doelstelling

Handelsregisternummer KvK 87909766

RSIN nummer 864445052

Inleiding

In onderstaand beleidsplan legt het bestuur van de instelling het actuele beleid vast. Dit beleidsplan is vastgesteld in de bestuursvergadering van 19 oktober 2022. Het beleidsplan wordt jaarlijks geactualiseerd.

Wordt in dit beleidsplan gesproken over instelling, dan wordt hier bedoeld de

Stichting Community Service Rotary club Wateringen

Strategie

-       Statutaire doelstelling

Het behartigen van algemeen maatschappelijk nut, waaronder begrepen het verstrekken van financiële middelen aan of ten behoeve van rechtspersonen en/of natuurlijke personen, welke uitsluitend of nagenoeg uitsluitend een algemeen maatschappelijk nut nastreven, alsmede het financieren van en het leveren van bijdragen aan projecten in dat kader, alles op verzoek van de oprichter

-       Afwezigheid van winstoogmerk en geen beloning bestuurders danwel kostenvergoedingen

De stichting heeft geen winstoogmerk

De bestuurders ontvangen geen beloning voor hun werkzaamheden. Zij hebben ook geen recht op vergoeding van de door hen in de uitoefening van hun functie gemaakte kosten.

-       Bestemming liquidatiesaldo

Indien het bestuur van de stichting besluit tot ontbinding wordt tevens de bestemming van het liquidatiesaldo vastgesteld. In andere gevallen van ontbinding wordt de bestemming van het liquidatiesaldo door de vereffenaars vastgesteld. Een batig saldo wordt besteed ten behoeve van een algemeen nut beogende instelling met een soortgelijke doelstelling of van een buitenlandse instelling die uitsluitend of nagenoeg uitsluitend het algemeen nut beoogt en die een soortgelijke doelstelling heeft.

Werving en beheer van gelden

Door bovengenoemde acties worden er gelden beschikbaar die gebruikt kunnen worden de doelstelling te behalen.

Door het aanvragen van een ANBI-status verwachten we een hogere opbrengst en rendement te behalen ten bate van de goede doelen.

Vermogen van de instelling

Bestedingsbeleid

De instelling houdt niet meer vermogen aan dan redelijkerwijs nodig is voor de continuïteit van de voorziene werkzaamheden van de instelling ten behoeve van de doelstelling van de instelling.

Beschikken over het vermogen van de instelling

De instelling besteedt de verkregen inkomsten conform de doelstelling aan de volgende projecten.

a.    Op korte termijn aan de navolgende goede doelen

·         Plaatselijke goede doelen, zoals onder meer de Zorgtuinderij, de Kinderboerderij, Scouting

·         Regionale goede doelen zoals onder meer de Hartstichting, Stichting ALS Westland, Hospice in Naaldwijk en ’s-Gravenzande, het Carmahuis,

·         Landelijke goede doelen, zoals bijvoorbeeld Oekraïense vluchtelingen die in de regio zijn opgevangen

b.    Op middellange termijn

·         Hospices in de regio

c.    Op lange termijn

·         Is nog niet geformuleerd, het bestuur zal zich daar nog over buigen

Minderbedeelden, kinderen en mindervaliden vormen een belangrijke doelgroep, alsook verenigingen voor jong en oud. Bij het bepalen van een bijdrage uit de reserve wordt dit meegewogen.