Westlandse zomerschool

Helpende handjes bij de Westlandse zomerschool

Leden van de Rotary steken handen uit de mouwen bij de Westlandse zomerschool.

Op zeven verschillende plekken in Westland wordt in 2022 een zomerschool georganiseerd. Dit gebeurt onder de noemer 'Expeditie Westland'.

De coronamaatregelen hebben grote achterstanden veroorzaakt en daarmee de kansenongelijkheid tussen kinderen vergroot. Om die reden klopten de schoolbesturen van Westlandse scholen aan bij de gemeente met het idee voor de zomerschool. Naar verwachting kunnen de achterstanden van zo'n 500 leerlingen worden ingelopen.

Elke 'Expeditie Westland' duurt een week. De kinderen krijgen workshops over natuur, techniek, theater, dans, bewegen, verhalen, en digitale vaardigheden. De invulling van de programma's werd verzorgd door Bibliotheek Westland, Vitis Welzijn, Westland Cultuurweg en WNTweb.

Na een ochtend van hard werken door de kinderen staat er een lunch klaar. Leden van de verschillende Rotary-clubs helpen met uitdelen en organiseren.