Persbericht Zorgtuinderij

Persbericht voor Het Hele Westland 5 mei 2022

Rotary Wateringen sponsort Zorgtuinderij

Rotary Wateringen draagt een warm hart toe aan de bezoekers en vrijwilligers van de Zorgtuinderij Nieuw Zuiderveld in Wateringen. Daarom heeft zij een deel van de opbrengst van het sponsorgeld voor het Lichtjesfeest beschikbaar gesteld aan dit ontmoetingscentrum waar bezoekers mee kunnen helpen in de tuin met schoffelen onkruid wieden en groente telen of de een lunch bereiden met ingrediënten uit de eigen tuin.

De bezoekers van de zorgtuinderij zijn meestal ouderen, maar soms ook jongere mensen die vergeetachtig zijn, moeite hebben met de dingen van alledag of het begrijpen van anderen. Ook personen met lichamelijk beperkingen of voor wie het gemis van contacten een probleem is, kunnen terecht bij het ontmoetingscentrum.

Op de foto: Aad van Zeijl, secretaris Rotary Wateringen (rechts) reikt de cheque uit aan een bezoeker van de Zorgtuinderij. Links Jet de Wit, Programma coördinatoer van zorgtuinderij Nieuw Zuiderveld