ontstaan en geschiedenis RC-Wateringen

Ontstaan en geschiedenis RC-Wateringen

Het ontstaan

Op initiatief van Rotaryclub Rijswijk-West en de toenmalige Wateringse burgemeester Wil van den Bos Czn. werden op 30 januari 2003 ongeveer twaalf personen aangeschreven om een Rotaryclub in Wateringen op te starten. Op de eerste vergadering van 17 maart 2003 waren de volgende zeven personen (de ‘keymen’) aanwezig: Rob Willemse, Aad van Zeijl, Theo Luiten, Arjan Verrijp, Evert van Malkenhorst, Leo van der Goes en Ron Nieuwenhuizen.

De vergaderingen werden ondersteund door Cees van Lent (Rotaryclub Rijswijk-West) als ‘special representative’, Peter Luyckx als ‘extension counsellor’ en Jan Dries als assistent gouverneur van district 1600.

Het eerste bestuur.  Op 7 april 2003 werd het eerste bestuur van Rotary Wateringen in oprichting vastgelegd door de volgende, inmiddels tien, leden: Ron Nieuwenhuizen (voorzitter), Leo van der Goes (secretaris), Evert van Malkenhorst (penningmeester), Aad van Zeijl, Theo Luiten, Arjan Verrijp, Rob Willemsen, Reinout van Bentveld, Dick Bosboom en Wil van den Bos Czn.