Tourrit 2022-2023

In 2023 was alweer de 12e Rotary Tourrit op 25 juni, wederom georganiseerd door Rotary Wateringen, Maassluis en Maasland, Polanen en Westland.

foto serie 25 juni 2023

Tourrit 2022 verslag van de dag

Op zondag 11 september 2022 stonden er op de stralende, vroege zondagochtend 38 schitterende bolides klaar om deel te nemen aan de 11e Rotary Tourrit. Zij waren te gast bij de Best Fresh Group op het ABC terrein Poeldijk. Onder het genot van een kopje koffie en een gebakje kregen de deelnemers uitleg over de route en na het monteren van het routeschild werden de deelnemers 1 voor 1 op pad gestuurd door racelegende Jack van der Ende.

De rit voerde de deelnemers langs bekende maar voor onbekende weggetjes richting het Groene Hart waar een heerlijke lunch werd geserveerd in Boskoop. Na de lunch op weg naar de finish waar we welkom geheten werden bij KP Holland. Na de prijsuitreiking voor de equipe met de meeste vragen goed en voor de ‘best match’ (outfit van de deelnemer die het best bij de auto past) stond er een buffet klaar van De Braadslee. Een Amerikaanse pickup truck met daarop 2 Big Green Eggs waar de meest fantastische hapjes vanaf kwamen.

Onder het genot van een drankje werd er in het zonnetje nog lang nagepraat over deze rit en was iedereen het erover eens dat er in en om ons Westland nog hele mooie weggetjes verscholen liggen.

De bedoeling van deze tourrit was niet alleen de deelnemers een leuke dag te bezorgen maar vooral om geld op te halen voor het goede doel. De volledige opbrengsten gaan dit jaar naar de 2 hospices Beukenrode, naar het hospice De Margriet in Vlaardingen en naar Oekraïense vluchtelingen in onze regio.

Hou deze website goed in de gaten want in 2023 vindt de 12e Rotary Tourrit plaats op 25 juni, wederom georganiseerd door Rotary Wateringen, Maassluis en Maasland, Polanen en Westland.