xx

In 2023 zijn we weer gaan weer bouwen op de Filipijnen

Na de bouwreis op de Filipijnen in 2020 brak corona uit. Nu is het eindelijk weer mogelijk om naar het eiland Negros af te reizen en weer huizen te bouwen in Old Sagay. Dit jaar staan er, in samenwerking met de Red Horse Compagny (RHC), 3 duplex woningen op het programma.

Hiermee gloort er voor 6 gezinnen, zo’n 50 mensen, hoop aan de horizon. Weg uit de mangrove, weg uit door de overheid verboden verklaard onveilig gebied, weg uit het hutje van takken en zeildoek. Naar een echte woning, met sanitair en electra en zoals al is gebleken bestand tegen cyclonen.

Op ons bouwperceel staan inmiddels 24 duplex-woningen, dus 48 gezinnen onderdak. Bekostigd uit de opbrengst van allerlei acties oa georganiseerd door de RHC en Rotary Zevenbergen. Wij waken ervoor dat er nergens geld aan een strijkstok blijft hangen, dus dat al het geld wordt aangewend waarvoor het bedoeld is: de allerarmsten een veilig onderkomen te geven. Daarom betalen de ‘bouwers’ de (lange) reis en het verblijf ook zelf. Op facebook ‘Rotary Zevenbergen naar de Filipijnen’ zijn straks onze ervaringen ter plaatse te volgen.