De jongemantelzorgerdag bezorgde een groep bijzondere jongeren een mooie dag.

Jonge mantelzorgers hebben een veel minder zorgeloze jeugd dan andere kinderen. Omdat ze de intensieve zorg hebben voor een zieke in hun naaste omgeving, een ouder, broertje, zusje, oma of opa.

De Rotary Zevenbergen e.o heeft in de week van jonge mantelzorger van 1 tot 7 juni, zaterdag een speciale dag voor deze groep georganiseerd op Breda Airport in Bosschenhoofd. De negentien jongeren, van 14 tot en met 24 jaar, krijgen een workshop van ‘breinpiloot’ Ludwig Antonissen uit Zundert, en mogen de lucht in voor een rondvlucht boven hun woonplaats. De 18-plussers doen dat zelfs in een tweezits-lesvliegtuig en mogen zelf ook een stukje vliegen.

Een barbecue vormt de afsluiting van de dag.,,We wilden hen een onvergetelijke dag bezorgen en dankzij bijdragen van Breda Aviation, Shell, Havenbedrijf Moerdijk en Surplus lijkt dat ook te gaan lukken.”

Rotary Zevenbergen bezorgde negentien jonge mantelzorgers zaterdag een onvergetelijke dag op Breda Airport. Het was een mooie dag met indrukwekkende verhalen van deelnemers die de bijzondere zorg en aandacht die zij verlenen heel gewoon vinden.