100 jaar Rotary en 2570 euro voor de speeltuin vereninging in Zevenbergschen Hoek

In 2023 bestaat Rotary 100 jaar in Nederland. Op 29 januari 1923 werd Rotaryclub Amsterdam als eerste club in Nederland opgericht en op 11maart volgde Rotaryclub Utrecht. Dat wordt door alle districten en clubs uitgebreid gevierd.

De rode draad in dit jubileumjaar wordt gevormd door de emissieloze 100 jaar Rotary Estafette die start in Noord-Holland en eindigt in Zeeland. Deze estafette werd georganiseerd door een bakfiets van ‘club naar club’ te laten rijden.

Rotary Zevenbergen e.o. mocht de bakfiets in ontvangst nemen van onze dochterclub uit Etten-Leur op zondag 26 november. Op woensdag 29 november hebben we de gelegenheid aangegrepen om met bakfiets naar de speeltuinvereniging in Zevenbergschenhoek te gaan en deze mooie vereniging een cheque uit te reiken van EUR 2570,- om nieuwe speeltoestellen aan te schaffen.