Rotary Zuidplas leert reanimeren

Rotarians blij met het behaalde diploma

Woensdag 9 augustus jl. reikte Stichting Nederland Reanimeert (SNR) diploma’s uit aan maar liefst 20 leden van de Rotaryclub Zuidplas. In mei volgden de leden de cursus Levensreddend Handelen, waarbij de onderdelen reanimatie en AED-bedienen behandeld en geëxamineerd werden. De Stichting Nederland Reanimeert (SNR) stelt zich ten doel om de overlevingskans bij een hartstilstand te vergroten door zoveel mogelijk mensen te trainen in reanimatie en het gebruik van een Automatische Externe Defibrillator (AED). Streven is om zogenaamde ‘6 minuten zones’ te realiseren: een zone waar binnen 6 minuten een AED beschikbaar is met iemand die deze kan bedienen. Vandaag kwam dit doel weer een stapje dichterbij.